ביידן אירח מנהיגים יהודיים: “הלכתי לבית כנסת יותר מרבים מכם” • צפו

נשיא ארה"ב אירח מנהיגים יהודיים לרגל השנה החדשה וסיפר על ביקוריו הרבים בטמפל הקונסרבטיבי הממוקם ליד ביתו במדינת דלאוור: "כולכם חושבים שאני צוחק. אני לא"
חרדים 10
ז' תשרי התשפ"ג / 01.10.2022 22:44

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ערך ביום שישי קבלת פנים רשמית של הבית הלבן למנהיגים יהודיים, לרגל השנה החדשה וחגי תשרי – והתגאה בקרבתו ליהודים ובהיכרותו העמוקה עם המסורת.

“כנראה שהלכתי לבית הכנסת יותר מרבים מכם”, אמר ביידן לקהל, תוך שהוא מתייחס לביקוריו הרבים ב’בית שלום’, טמפל קונסרבטיבי בווילמינגטון שבדלאוור, עיר הולדתו.

“קיבלתי את החינוך שלי גם בבית הכנסת הזה. אני אמנם קתולי, אבל הייתי הולך לבית הכנסת בשבת ולכנסיה ביום ראשון”, הוסיף.

כשהקהל צחקק, הוא הבהיר שהפעם הוא רציני:  “כולכם חושבים שאני צוחק. אני לא.  לאורך השנים, חלקנו שיחות עמוקות על אמונה ומציאת מטרה”, אמר על קשריו עם ‘בית שלום’. “והם תמיד, תמיד, תמיד היו שם בשביל המשפחה שלי – בזמנים טובים ובזמנים פחות טובים.”

לפי דיווח באתר הפרוורד, ביידן דיבר על הצורך להתעמת עם האנטישמיות, ואמר:  “אחת הסיבות שרצתי, פשוטו כמשמעו, הייתה להחזיר את נשמתה של אמריקה” – בעקבות האנטישמיות הנוראה שהפגינו במהלך העצרת הקטלנית של ‘איחוד הימין’ ב-2017.

“אבי לא היה יהודי, אבל היה אומר תמיד ש’שתיקה היא שותפות’. אני ממשיך את דרכו ואומר ששתיקה מול אנטישמיות מציבה את המדינה שלנו בסיכון. אנחנו לא יכולים לשתוק מול איום כזה, הוא מסכן את הדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות