גופת החסיד שנפטר במוצאי ראש השנה ביציאה מהעיר אומן שוחררה

שוחררה גופתו של המנוח משה יהונתן ליפמן ז"ל • פעילי זק"א באוקראינה הצליחו למנוע את נתיחת הגופה לאחר המוות • מאמצים להטיס את ארונו עוד הלילה מקישינב לישראל
נתן פרל
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 16:08

לאחר פעילות מאומצת של צוותי זק״א באומן, בסיוע עסקני חסידות ברסלב וחברה קדישא קייב, שוחררה גופתו של המנוח משה יהונתן ליפמן ז”ל, בן 48, שנפטר במוצאי חג ראש השנה מאירוע רפואי.

נעשים מאמצים להטיס את ארונו עוד הלילה מקישינב לישראל.

הלוויתו תתקיים במירון, שם ייטמן.

עזריאל שניצר, ראש משלחת זק״א באומן: “במוצאי החג, סמוך לשעה 23:00, קיבלנו דיווח על אדון שסובל מרקע רפואי שהתמוטט באוטובוס בדרכו מאומן לגבול פולין. יחד עם מתנדב זק״א יהודה שפיצר וגורמי הצלה נוספים ביצענו פעולות החייאה ממושכות. לצערי, לאחר מאמצי החייאה רבים נאלץ רופא במקום לקבוע את מותו”.

נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק״א אוקראינה: ״מרגע קבלת הדיווח על האירוע פעלנו מול הרשויות המקומיות, בעזרתם של איש החסד דוד רפפורט, עזריאל שניצר, שגרירות ישראל באוקראינה ומולדובה – והצלחנו למנוע נתיחת הגופה שלאחר המוות.

“גופת המנוח הועברה לטיפול חברה קדישא קייב שפועלים ברגעים אלו לסדר את העברת המנוח בכבוד הראוי לגבול מולדובה בליווי מתנדבי זק״א, משם יעלה על מטוס לקבורה בישראל”.

בתמונה: הבאת גופת המנוח להספד ואמירת קדיש בציון רבי נחמן באומן טרם היציאה לקייב ולגבול.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כימעט כל שנה יש קורבן.
    29/09/2022 19:32
    י.ד
  1. זה מראה שאנחנו צריכים לעשות תשובה. רוב האנשים נוסעים לאומן לראש השנה בשביל לבלות זה נהפך למקום בלוי. במקום להתעורר. לתשובה. שנאמר די לצרותינו משיח נאו

    • דוד   03/10/2022 01:27

      באמת זה מה שיש לך להגיד על יהודים שמוסרים את נפשם בשביל להגיע לציון הקדוש..שאת הנסיעה הזאת הם עושים באמונה בשם כל ישראל גם בשבילך הם נוסעים יהודי יקר!!! אני מאחל לךשתזכה לשנה של עין טובה על הבנים היקרים של המלך!

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   03/10/2022 12:28

        אמת כל מילה שאמרת צדיק , עין טובה זה העיקר , אשרינו שזכינו , נ נח נחמ נחמן מאומן

    • יוסף   03/10/2022 01:32

      מתי כבר יהיו אוהבים זה את זה מתי יעריכו ויוקירו את הטוב אחד של השני ..נשמות טהורות שנוסעים באמונה בצדיק האמת..מביאים גאולה לעם ישראל ברחמים ..קרוב היום שאתה תגיד להם אשריכם אשריכם אשריכם שתיראה בעיניך מה זה האור של ראש השנה של רבנו

    • תהילה   03/10/2022 02:40

      ממש צודקים…אני שלחתי את בעלי פעם ראשונה לאומן למרות כל הפחדים שהיו לנו מהמלחמה שיש שם ..וכל רצוננו היה ממש רק בשביל עם ישראל בשביל האחדות שלנו ובשביל הגאולה שתגיע ברחמים ..מאוד כואב לשמוע תגובות מצערות כאלה שמוציאות שם רע על יהודים צדיקים ובתוכם בעלי היקר..”אדם רואה לעיניים השם יתברך רואה ללב” אני מקווה שיתקבלו תפילותינו וניזכה כבר לאחדות ואהבה בינינו וגאולה שלמה אמן! ובאמת מישהו יודע מה זה כל צעד שנוסעים לצדיק? אז למה לדבר סתם שבכל מקרה אנחנו במציאות של הסתרה בתוך הסתרה..תיכף הכל יתגלה בקרוב אמן!