הסוף הטוב של ר’ לוי בן טוב: כך הצילו את חייו אחרי דום לב פתאומי

ר' לוי בן טוב, מפיק אירועים ודמות מוכרת בירושלים, עבר דום לב פתאומי בביתו • בתו הזעיקה את כוחות ההצלה, ולאחר 17 דקות של החייאה הוא פונה ל'שערי צדק', שם גילו מפרצת בלב - והצילו את חייו
תמי גיל
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 15:25

זה היה עוד ערב רגיל במשפחת בן טוב הירושלמית. ר’ לוי בן טוב, איש קהילה מוכר, המשמש כמפיק אירועים ובנו של הרב משה בן טוב, חזר הביתה לאחר סיום יום עבודה.

“עליתי הביתה והרגשתי כאבי גב עזים, לקחתי משככי כאבים ואמרתי לביתי להתקשר להצלה כי משהו עובר עלי”, סיפר לוי.

בתוך דקות הגיע לבית כונן הצלה שהחל בביצוע בדיקות, אלא שדקות ספורות אחר כך לוי התמוטט. הכונן זיהה מיד כי מדובר בדום לב ובסיוע בתו הצעירה של לוי, וביחד עם צוות נוסף שהוזעק למקום, החלו בהחייאה שנמשכה 17 דקות עד להחזרת הדופק.

עם ייצובו, לוי פונה בבהילות ליחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק, ומיד עם הגעתו הוכנס לפעולת צנתור דחופה שבמהלכה התגלתה אנאוריזמה (הרחבה של העורק) באחד מעורקי הלב.

ד”ר אלעד אשר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק, מסביר: “בדרך כלל במקרים אלו אנחנו משתמשים בתומכנים (סטנטים) גדולים לפתיחת העורק, אך במקרה של לוי אפילו התומכן הכי גדול לא הספיק, והסתייענו בבלון מיוחד להרחבת העורק לצורך התיקון תוך שימוש באמצעי הדמיה המתקדם ביותר בטכנולוגית OCT שהוחדר לעורק להבטחת תוצאה מיטבית.

“לוי בן טוב שהה בקירור רפואי מיוחד בו משתמשים בחולים שעברו החייאה לשימור תפקודי, כעבור מספר שבועות לוי התאושש ושוחרר לביתו ללא פגיעה תפקודית ובמצב טוב”.

השבוע חזר  בן טוב לבית החולים על שתי רגליו לצורך מעקב רפואי אצל ד”ר אלעד אשר, ופיו מלא הודיה על הטיפול המקצועי שהציל את חייו.

“אני יוצא מביקור אצל רופא שהוא אדם אנושי מבין וריאלי, אחרי תשעה חודשים של שיקום התבשרתי שאוכל לשוב לפעילות סדירה ואף לצום ביום כיפור”, אומר לוי.

“אני רוצה להודות לבורא עולם, לצוותי מד”א והצלה, לרופאים והאחיות בבית החולים שערי צדק, לצוות הנפלא והמסור ובראשם לד”ר אלעד אשר שהצילו את חיי. אני מאחל לכולם שנה טובה ומתוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות