נציג הליכוד טוען: לשופט עמית אין בכלל סמכות לפסול את שיקלי

עו"ד אילן בומבך, נציג הליכוד המכהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, העלה היום טיעון דרמטי בוועדה: ליו"ר הוועדה, שופט העליון יצחק עמית, אין בכלל סמכות בחוק לפסול את עמיחי שיקלי - אלא רק לוועדה כולה • עמית טען בתגובה: מדובר בנוהג ארוך שנים, תטענו זאת בערעור לעליון
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 13:37

עורך הדין אילן בומבך, סגן יו”ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם הליכוד, טען היום (חמישי) בוועדה טיעון דרמטי: אין סעיף אשר מקנה ליו”ר הוועדה, השופט יצחק עמית, את הסמכות לפסול את מועמדותו של ח”כ עמיחי שיקלי מלרוץ ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.

לפי דיווח של מתן וסרמן ב’מעריב’, עו”ד בומבך טען כי סעיף 63 לחוק הבחירות לכנסת מעניק את הסמכות הזו לוועדת הבחירות ולא ליו”ר.

לפי הדיווח, השופט עמית היה מופתע, לא כפר בכך וטען שזה היה הנוהג במשך השנים, אך בומבך הסביר לו שנוהג אינו יוצר סמכות, ועצם העובדה שהטענה לא הועלתה על ידי איש איננה מעניקה לו סמכות.

כאשר השופט לא השיב, הצטרף ח”כ משה ארבל מש”ס לטענתו של עורך הדין מהליכוד, וכך עוד רבים מחברי הוועדה.

בסופו של דבר השופט עמית השיב להם, כי יוכלו לטעון זאת בערעור שיוגש לבית המשפט העליון.

כפי שדווח אמש, יו”ר ועדת הבחירות פסל את מועמדותו של עמיחי שיקלי מלרוץ ברשימת הליכוד. השופט נימק את החלטתו בכך ששיקלי התמהמה בהגשת הערעור על הכרזתו כפורש מסיעת ימינה, ובמשך כל התקופה שאחרי ההכרזה המשיך לפעול נגד סיעתו בהצבעות מהותיות בכנסת.

בליכוד החליטו לערער לעליון על ההחלטה:  “הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה – נערער לעליון”.

שיקלי הגיב: “השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי.

“ברמה המשפטית העוול פה זועק עד שמי שמיים. אני חושב שאם אנחנו רוצים דוגמא מובהקת לפוליטיזציה של שופטי עליון – היום השופט יצחק עמית הוכיח שהוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית, אנטי מוסרית, פוליטית מא’ ועד ת'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השופט לקח סמכות שאין לו
    29/09/2022 14:13
    עו"ד
  1. צריך לפתוח שבע עיניים על השופט הזה בנוגע לבחירות הוא גילה את פרצופו האמיתי,עדיף להחליפו שלא יגנב את הבחירות לימין, ניראה שאין לו אלוקים הוא נגוע בפוליטיקה ונוטה לשמאל חזק.