דרישה מהיועמ”ש: חקירה פלילית נגד העיתונאי החרדי בגלל הסתה לטרור

עו"ד יאדו מחוננו פנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה כנגד העיתונאי ישראל פריי - בגלל ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הציע להעניק מדליה למחבל שנתפס בדרכו לבצע פיגוע • "מכשיר את הקרקע לביצוע מעשי טרור"
אבי כץ
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 10:48

עו”ד מנשה יאדו מחוננו פנה ליועמ”ש גלי בהרב-מיארה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד העיתונאי ישראל פריי, וזאת בעקבות ציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ, שפורסם לאחר תפיסת המחבל ביפו, שהודה בחקירתו כי חיפש חיילים על מנת לפגוע בהם, כתב פריי כי בעולם מתוקן המחבל היה צריך לקבל מדליה על בחירתו לפגוע בחיילים אותם כינה “מטרות לגיטמיות” ולא באזרחים.

במכתב ליועמ”ש נאמר, בין היתר: “כינויי של חיילים כמטרה לגיטימית נותן הכרה לטרור ומכשיר את הקרקע לביצוע מעשי טרור. שיח זה עלול לטשטש בקרבנו את ההכרה כי חיילים זכאים להגנה מטרור כמו כל אזרח אחר, ולסמן בקרב הטרוריסטים את החיילים כנקודת תורפה בתודעת ההתנגדות הישראלית לטרור. דיבור זה מסכן הן את החיילים כפרטים והן את חוסנה של החברה הישראלית ומדינת ישראל. הציבור הישראלי, החיילים ובני משפחותיהם זכאים להגנת החוק בהקשר זה”.

עוד כתב עו”ד יאדו במכתבו: “יש לזכור כי במדינת ישראל חל וגובר חוק המאבק בטרור, מה גם שהדין הבינ”ל מדבר במדינות ולא במחבלים יחידים, ולא דן במציאות של חייל בסביבה אזרחית, ולא בשילוב הייחודי לרחוב הישראלי בו ערבים וחיילים הולכים יחדיו בסביבה אזרחית והטרור מכה בהפתעה גמורה – כמו במקרה ברחוב יפו”.

כפי שדווח בחרדים 10,  לפני שלושה שבועות נתפס מחבל משכם ביפו בידי צוות יס”מ ובתיקו נמצא תת-מקלע מאולתר מסוג קרלו ושני מטעני השלכה מלאים במסמרים.

המחבל נעצר לחקירה, שבה הודה כי בכוונתו הייתה לבצע פיגוע המוני בתל אביב וכי חיפש חיילים לפגוע בהם, אך לא מצא ולכן החל להסתובב ביפו מה שעורר את חשדו של צוות היס”מ שעצר אותו.

בתגובה למעצר כתב פריי בחשבון הטוויטר שלו: “תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סיבובו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה”.

בעקבות ציוץ זה הושעה פריי מעבודתו ב’דמוקרט TV’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מגוחך
    13/10/2022 23:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרי כשתגיע ההפיכה כל הביוב המשפטי יזרק לצינוק ומחליפיו יגזרו עליו התנדנדות קולקטיבית

  2. כמובן רק חוקית ליגאלית ולגטימית בלבד
    13/10/2022 23:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. צתממ צ צ צ מ צ צ חחלחײַלצצ