שגריר אוקראינה אישר: סיכלנו מתקפת מל”טים רוסיים על אומן

שגריר אוקראינה בישראל,יבגן קורניצ'וק על המתקפה: "שירותי הביטחון האוקראינים נערכו ופעלו היטב. אין סיבה לישראלים במקום לעזוב את אומן מסיבות בטיחוניות" • "יש בקשות לסיוע צבאי על שולחנו של גנץ שנותרו ללא מענה. ישראל טובה בסיוע הומניטרי - אבל לא ננצח עם תחבושות"
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"ג / 28.09.2022 13:53

יבגן קורניצ’וק, שגריר אוקראינה בישראל, אישר היום (רביעי) את הפרסום לפיו צבא אוקראינה הפיל יותר מ-10 מל”טים התקפיים מתוצרת איראנית ששיגרה רוסיה לעבר אומן במטרה לפגוע בחסידי ברסלב מישראל ששהו בעיר.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

בריאיון ליערה שפירא בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, הוסיף השגריר: “שירותי הביטחון האוקראינים נערכו ופעלו היטב. אין סיבה לישראלים במקום לעזוב את אומן מסיבות בטיחוניות”.

האזינו לריאיון המלא עם שגריר אוקראינה בישראל:

קורניצ’וק התייחס בריאיון גם להצהרת משרד החוץ, לפיה ישראל לא תכיר בתוצאות משאל העם בשטחים הכבושים באוקראינה. קורניצ’וק אמר כי ההצהרה היא הדבר ההגיוני לעשות נוכח ניסיון התקיפה המתוכנן באומן.

עם זאת, אמר: “ישראל הייתה צריכה להגיב מהר יותר על משאלי העם, כבת ברית שלנו. תגובתה כעת בהחלט תורמת לחיזוק היחסים בין ישראל לאוקראינה”.

קורניצ’וק ציין, כי אוקראינה הגישה בקשה לסיוע צבאי מישראל. “אנחנו מבקשים עוד עזרה מישראל, בדגש על סיוע צבאי. יש בקשות שמונחות על שולחנו של שר הבטחון גנץ ללא מענה. ישראל צריכה לצייד אותנו בנשק הגנה מפני מטוסים. זה הזמן. עד כה ישראל לא עשתה מספיק. ישראל טובה בסיוע הומניטרי, אבל לא ננצח עם תחבושות”.

קורניצ’וק מתח ביקורת על הטענה הישראלית שישראל אינה מספקת ציוד צבאי לארצו עקב ההשפעה הצפויה של המהלך על חופש הפעולה הישראלי בסוריה: “אני לא חושב שסוריה היא תירוץ הגיוני לישראל בשביל לא לעזור לאוקראינה. אתם לא יכולים להיות ניטרליים כי ניטרליות זה תמיכה ברוסיה”.

השגריר הוסיף: “אתם מנסים לנהל משא ומתן עם מדינת טרור אחת – רוסיה, בשביל לקבל עזרה נגד מדינת טרור אחרת – איראן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן
    28/09/2022 16:17
    משי
  1. לפני מספר דקות בעזון.
    ליד קרני שומרון.
    עכשיו דמיינו שבמקום אוטובוס ממוגן היתה עוברת שם אישה עם תינוק ברכבה.
    איפה הצבא???
    השבכ????
    משטרה???
    מישהו??????

    איילת לאש טויטר