“איסוף מודיעין במשך 3 שנים”: כך בוצעה הפשיטה על כת ‘לב טהור’ במקסיקו

ישראל עמיר חילץ ביום שישי האחרון את בנו בן ה־3, לאחר פשיטה שנערכה על חברי כת 'לב טהור' במקסיקו • עורך הדין צביקה בר נתן, שסייע לו, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"ג / 28.09.2022 11:47

ישראל עמיר, חבר לשעבר בכת הקיצונית ‘לב טהור’ שהצליח לברוח ממנה, חילץ את בנו בן ה־3 והביא אותו לישראל – לאחר פשיטה על מתחם של הכת במקסיקו.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

עורך הדין צביקה בר נתן, שסייע לעמיר להוציא את בנו מזרועות הכת, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

“הבנו שכדי להצליח במשימה, אנחנו צריכים שילוב של מודיעין ושל גביית ראיות ועדויות. חברי הכת נמלטו ברגע האחרון לכיוון איראן מתוך ידיעה ברורה שאנו רודפים אחריהם”, סיפר.

בר נתן סיפר כיצד התבצע המהלך: “איסוף מודיעין כמעט על בסיס יום יומי בשלוש שנים האחרונות, צילום חוזי, לימוד החיים שם, גביית עדויות מאנשים שנמלטו. הצוות שלנו מורכב מאשל ארמוני ודני לימור ששניהם אנשי מוסד בדימוס, דוד צורי, מאיה נוסבאום ואני, ואנדרה ישראלית ממוצא גוואטמלי במידה רבה קיבצה את המודיעין. כולנו בהתנדבות וכצוות אחד.

“זה אומר כמעט לילה לילה לאורך השנים האלה, שיחות זום ופגישות, נסיעות חוזרות של כל אחד מאיתנו לגוואטמלה, למקסיקו, בניית תוכנית, השגת גביית של ראיות ותימוכין של הראיות אלה לגבי מה שקורה לילדים ולנשים בכת”.

כשנשאל האם זה מה שדחף את הרשויות במקסיקו לצאת למבצע – השיב בחיוב: “זה הליך מול מקסיקו ספציפית, הם נמלטו לנו ברגע האחרון לכיוון איראן כי שם לא נוכל לשים את ידנו עליהם. הכורדים גירשו אותם”.

לטענתו, הכת מונה כ-250 איש, כאשר כמחצית מהם הם ילדים. “נתחיל בכך שחלק מהמנהיגים בתהליך די ארוך נכלאו והועמדו למשפט מה שהחליש את הכת אבל הם מנהלים את הכת ביד רמה מבתי הכלא שלהם. הכת עדיין קיימת”.

על השאלה מה קורה לנשים וילדים בכת, ענה: “יש נישואי ילדים בגילאי 12-14, יש חיוב שלהם לקיים יחסים שבכל היבט זה אינוס, איש מהם לא מעוניין בדבר הזה. יש לנו תיעוד של טקסי נישואין. הנשים נכנסות להיריון בגילאי העשרה.

“אשתו של ישראל נשארה עדיין בכת, היא לא נולדה בכת, אנחנו מקווים שהיא תרצה לבוא. ישראל לא נולד בכת, הוא נולד בישראל ועבר עם הוריו לכת בגיל צעיר. רוב חייו הוא עבר בכת”.

“מה שהדריך אותנו מהרגע הראשון, שבמקביל לזה שאנחנו בפעילות מבצעית, אנחנו מבצעים את הכול באופן חוקי לחלוטין, גם לפי ישראל וגם לפי המדינה שבה הכת קיימת. ישראל קיבל את הילד שלו מכוח צו חוקי שקבע שהוא ההורה הכשיר לגדל אותו, זה עבר במסננת של מערכות החוק בישראל והמקסיקניות שלא היו מוכנות לעשות דבר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ושבו בנים לגבולם
    29/09/2022 02:04
    זוהרה
  1. תודה לאל
    ותודה לכם
    פדיון שבויים מרגש

    • פיני   06/10/2022 10:15

      עוד מעט יגיע הזמן שיתקיים הפסוק גפרית ומלך שריפה כל ארצה ואז יראה מי הלך בדרך האמת אבל אז יהיה מאחור לאילו שלא אזר להם בזמן שהיו קשה להם