בש”ס מתגלגלים מצחוק: עם מי גפני חתם על תמיכת העדה הבוכרית בג’?

גפני מנסה לנגוס בקולות של ש"ס? לשכתו הכריזה הערב כי "חברי בית הדין של קהילת בוכרה בישראל" הודיעו על תמיכתם ב'יהדות התורה' • גורם בכיר בקהילה הבוכרית: "בראש בית הדין של הקהילה עומדים רבנים אחרים. מעניין על כמה קולות גפני בונה..."
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"ב / 21.09.2022 22:08

האם ‘יהדות התורה’ מנסה לנגוס בקולות הנחשבים לקולות של מפלגת ש”ס? לשכתו של גפני הודיעה הערב (רביעי) כי חברי “בית הדין של קהילת בוכרה בישראל” הודיעו על תמיכתם ברשימת ‘יהדות התורה’.

בהודעה נאמר: “בהמשך לפגישה הממושכת של יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני עם חברי בית הדין של קהילת בוכרה בישראל – הודיעו הרבנים שליט”א על תמיכתם ברשימת יהדות התורה ג’ בבחירות הקרובות”.

במכתב ששיגר גפני “לכבוד הרה”ג יצחק רבין, הרה”ג דניאל חיימוב, הרה”ג אלעזר חיימוב – חברי בית הדין של קהילת בוכרה בישראל”, הוא מצהיר כי “דגל התורה רואה בציבור המכובד והיקר מעולי בוכרה כחלק אינטגרלי ממנה ומעולם התורה”.

במכתבו מבטיח גפני “לחזק ולהעצים  את הקשר המבורך הזה ולהביא לכך שעדה מכובדת זו תקבל את מקומה בכותל המזרח של עולם התורה היהודי”.

גפני מוסיף ומפזר הבטחות: “נפעל בין היתר בעז”ה לקדם מינוי רבנים בני העדה המתאימים לתפקידם, פעולות תרבות בהתאם למסורת מפוארת של עולי בוכרה, נסייע כחוק למוסדות אלו  בתלמודי תורה בבתי הספר ובמוסדות חינוך ותרבות  מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

אלא שמבדיקת אתר חרדים 10 עולה, כי בית הדין של הבוכרית בישראל הוא בראשות האב”ד הגאון רבי זבדיה כהן.

הרב יצחק רבין, עמו סגר גפני את ה’עסקה’, הקים לקראת הבחירות לכנסת ה-25 את מפלגת ‘תומכי יהדות בוכרה’. המצע של המפלגה: “לחבר בין כל גוני החברה בישראל שישמרו על אורח חיים יהודי, ולייצג את יוצאי בוכרה בממשלה ובכנסת כדי למנוע הפליה של הציבור הזה”. מעניין לציין, כי כל עשרת הראשונים ברשימת מייסדי המפלגה הם תושבי בני ברק, מרביתם בני משפחת ‘רבין הכהן’.

גורם בעדה הבוכרית אומר לחרדים 10: “זה מצחיק. אחרי הבחירות יוכלו לראות בריכוזי העדה באור יהודה, ברמלה ובדרום תל אביב כיצד חברי הקהילה הצביעו. לבוכרים יש קלפיות די ‘צבועות’ – והם מצביעים לליכוד, ש”ס וסער. לא יהדות התורה ולא לליברמן.

“המאבק אצל הבוכרים הוא, בגדול,  בין ש”ס למחל. מעניין על כמה קולות גפני בונה”.

מלשכתו של משה גפני לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחברח המפלגה
    18/10/2022 15:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היי אני בן 22 וגילתי שאני מקום רבעי במפלגה הזו חחחחחחח