סמוטריץ’ נגד שבתאי: לא מבין את האירוע שעליו הוא אמור לפקד

יו"ר 'הציונות הדתית' על קריאת המפכ"ל לחסום את הרשתות החברתיות בהתפרעויות: "אין סיכוי שמישהו מאיתנו ייתן לרעיון המופרך הזה לקרות" • רומז שיהיה צורך להחליף את המפכ"ל: "דרוש שינוי דרמטי מקצה לקצה של תפיסת ההפעלה של המשטרה, וכנראה גם של זהות המפקד שלה"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשפ"ב / 21.09.2022 11:23

יו”ר ‘הציונות הדתית’, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב היום (רביעי) לדברי מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, שטען כי יש לחסום את הרשתות החברתיות “בעימות האלים הבא”.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

“האמירה הזו של המפכ”ל חמורה, מקוממת ולא דמוקרטית”, תקף סמוטריץ’ את דברי המפכ”ל. “אבל היא לא הבעיה האמיתית של שבתאי. אין סיכוי שמישהו מאיתנו יתן לרעיון המופרך הזה לקרות”.

לדברי סמוטריץ, “זה רק סימפטום לבעיה השורשית. הבעיה החמורה באמת של קובי שבתאי היא שהוא פשוט לא מבין את האירוע שעליו הוא אמור לפקד”.

יו”ר הציונות הדתית המשיך ותקף את דברי המפכ”ל: “מי שלא מסוגל לקרוא לילד בשמו ולהגדיר את הטרור והמלחמה של הערבים נגדנו ככזו, ורואה את תפקידו ואת תפקידה של המשטרה ‘להפריד בין הקיצוניים משני הצדדים’, לא יכול להכין את המשטרה לפרעות הבאות, לא ידע לזהות אותן כשהן יפרצו חלילה, ולא ידע לגדוע אותן ולשמור על החיים והביטחון של אזרחי ישראל”.

הוא הדגיש: “זה מסוכן וידרוש שינוי דרמטי מקצה לקצה של תפיסת ההפעלה של משטרת ישראל, וכנראה גם של זהות המפקד שלה שאמור יהיה להוביל את זה”.

 בראיון ל’ידיעות אחרונות’ שחלקו פורסם הבוקר, התייחס המפכ”ל ל’שומר החומות’ והפרעות בערים המעורבות.

“אני בדעה שבמצבים כאלה צריך לחסום את הרשתות”, אמר שבתאי. “זה מלחמה כבר. הרשתות החברתיות הן אלה שמוציאות אנשים לשטח. אני מדבר על לסגור את הרשתות באופן רוחבי. תכבה, תרגיע את השטח, ושהמצב רגוע תשחרר. אנחנו מדינה דמוקרטית, אבל יש גבול. אתה בא ומרביץ קאט רוחבי לפרק זמן מסוים, עם פיקוח כמובן, מרגיע את הרוחות ומתייצב”.

הוא גם סיפר כי כבר בזמן מבצע ‘שומר החומות’, הציע בישיבת ממשלה לנקוט בצעד כזה.

שבתאי תלה את הפרעות בערים המעורבות בהתפתחויות ברשתות החברתיות ואמר: “עולם הטיקטוק פרץ בצורה מטורפת, ועם השילוב של מה שקרה ברצועת עזה והטילים לכיוון ירושלים, נתן לאנשים לגיטימציה לאלימות”.

הוא הודה כי הפרעות תפסו את המשטרה בהפתעה. “‘שומר החומות’ תפס אותנו בלי מידע מודיעני”, מודה המפכ”ל, “לא המשטרה, לא השב”כ, לא צה”ל – אף אחד לא חזה שהולכות להיות הפרות סדר ביישובים המעורבים”.

בעקבות הביקורת שנמתחה עליו, ביקש המפכ”ל להדגיש:

המפכ”ל התייחס לתרחיש הקיצוני ביותר שיש בו סכנה לדמוקרטיה הישראלית ולביטחון המדינה במקרה של התקוממות המשלבת אלמנטים רחבים של טרור בתוך מדינת ישראל.

המפכ”ל התייחס בדבריו לחסימת אותם מסיתים הקוראים לפיגועי טרור וליציאה המונית לרחוב במצב שבו ישנן מאות ואלפי קריאות והתבטאויות מהסוג הזה שמלבות את האירוע.

בשום שלב הכוונה לא הייתה להצר את צעדיהם של אזרחי ישראל אלא מדובר בצעד נקודתי וזמני בהחלט שיתאפשר ברשות ובסמכות אשר נועד להגן על חייהם של האזרחים ועל הדמוקרטיה הישראלית בעת חירום לאומית המסכנת את ביטחון המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין
    21/09/2022 15:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את .סמוטריץ שלא מבין טקסטים דווקא באמירה הנוכחית המפכל מסתכל קדימה קורא לילד בשמו מלחמה ומציע צעדים דרסטיים אולי הוא לא תואם סמוטריץ בכל דבר אבל במאמירה הזו הוא כן מפוקח/ מפוכח. אז למה התקיפה האגרסיבית הזו דווקא עכשיו???