המפכ”ל: בעימות האלים הבא צריך לחסום את הרשתות החברתיות

שבתאי סיפר בראיון ל'ידיעות אחרונות', כי כבר במהלך מבצע שומר החומות הוא הציע בישיבת ממשלה לנקוט בצעד דרסטי כזה • "אני מדבר על לסגור באופן רוחבי. אנחנו מדינה דמורקטית, אבל יש גבול"
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ב / 21.09.2022 10:18

המפכ”ל קובי שבתאי אמר בראיון, שחלקו התפרסם הבוקר (רביעי) ב’ידיעות אחרונות’, כי בעימות האלים הבא צריך יהיה לחסום את הרשתות החברתיות בישראל. זאת כדי למנוע עימותים בערים המעורבות – כפי שאירע בזמן מבצע ‘שומר החומות’.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

“אני בדעה שבמצבים כאלה צריך לחסום את הרשתות”, אומר שבתאי. “זה מלחמה כבר. הרשתות החברתיות הן אלה שמוציאות אנשים לשטח. אני מדבר על לסגור את הרשתות באופן רוחבי. תכבה, תרגיע את השטח, ושהמצב רגוע תשחרר. אנחנו מדינה דמוקרטית, אבל יש גבול. אתה בא ומרביץ קאט רוחבי לפרק זמן מסוים, עם פיקוח כמובן, מרגיע את הרוחות ומתייצב”.

הוא גם סיפר כי כבר בזמן מבצע ‘שומר החומות’, הציע בישיבת ממשלה לנקוט בצעד כזה.

שבתאי תלה את הפרעות בערים המעורבות בהתפתחויות ברשתות החברתיות ואמר: “עולם הטיקטוק פרץ בצורה מטורפת, ועם השילוב של מה שקרה ברצועת עזה והטילים לכיוון ירושלים, נתן לאנשים לגיטימציה לאלימות”.

הוא הודה כי הפרעות תפסו את המשטרה בהפתעה. “‘שומר החומות’ תפס אותנו בלי מידע מודיעני”, מודה המפכ”ל, “לא המשטרה, לא השב”כ, לא צה”ל – אף אחד לא חזה שהולכות להיות הפרות סדר ביישובים המעורבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות