מחבל שרצח בחולון את שולמית רחל עובדיה הי”ד אותר מת בת”א

גופת המחבל מוסא סרסור, תושב קלקיליה בן 28, שרצח את שולמית רחל עובדיה הי"ד, קשישה בת 84 בחולון על רקע לאומני, נמצאה הבוקר בבניין נטוש ברחוב בר כוכבא בתל אביב • המחבל תושאל פעמיים בשבועיים האחרונים - ושוחרר • אזרח שיצא הבוקר מבית הכנסת הבחין בגופת המחבל
חיים טוויל
כ"ה אלול התשפ"ב / 21.09.2022 08:40

גופת המחבל שביצע אמש את הפיגוע בחולון ורצח את שולמית רחל עובדיה הי”ד, קשישה בת 84 סמוך לאתר בנייה בעיר, נמצאה הבוקר (רביעי) במבנה נטוש בפינת הרחובות דיזנגוף ובר כוכבא  בתל אביב.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

שולמית הי”ד הותירה בעל ושלושה ילדים.

הגופה התגלתה לאחר שתושב תל אביב שיצא מבית הכנסת בסביבות השעה 7:00 בבוקר הבחין בגופת אדם ודיווח על כך למוקד 100 של המשטרה.

מפקד מרחב יפתח, תת ניצב חיים בובליל, סיפר: “מיד לאחר האירוע הופעלו מאות שוטרים ולוחמים בפריסה רחבה. התקבלו עשרות דיווחים במהלך הלילה על אנשים חשודים ולקראת שבע התקבל דיווח נוסף מאזרח שיצא מבית כנסת והבחין בגופת אדם”.

מחקירת הפיגוע עד כה עולה, כי סרסור נכנס אתמול בבוקר לישראל עם אישור עבודה דרך מעבר אייל הסמוך לקלקיליה. אחר הצהריים תקף את הקשישה, שהתגוררה בבניין שממוקם מטרים בודדים מאתר בנייה בו עבד – ואז נמלט מהמקום.

מאז שעות אחר הצהרים אתמול ועד הבוקר, ביצעה משטרת ישראל חיפושים קדחתניים אחר המחבל. שוטרים, בלשים, כלבנים, לוחמי מג”ב ושאר יחידות מיוחדות, יחד עם אנשי שב”כ, ניהלו מצוד כדי לאתר את המחבל.

במשטרה בחנו מצלמות אבטחה רבות מאזור הזירה, וניסו לבנות את מסלול הבריחה האפשרי של המחבל. בתום חיפושים התגלתה הבוקר ברחוב בר כוכבא בת”א גופתו של המחבל.

כפי שדווח אמש, זמן קצר אחרי הפיגוע המשטרה השיגה תיעוד של האירוע: בסרטון ממצלמת אבטחה נראה המחבל, לבוש שחורים, מפתיע את האישה ותוקף אותה באמצעות חפץ כבד.

יצוין,  כי המחבל עורר את חשד המשטרה פעמיים בשבועיים האחרונים, בת”א ובחולון, אך שוחרר לדרכו לאחר שהציג אישור עבודה בתוקף.

נצ”מ שלומי שגיא, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, אמר בראיון לגלי צה”ל:  “בשבועיים האחרונים המחבל תושאל פעמיים בידי שוטרים, הוא תושב שטחים שהעלה חשד. לא נמצא עליו דבר – הוא לא נשא סכין, יש לו אישור עבודה ואין בעברו אישומים. השוטרים בדקו אותו, ראו רישיון עבודה, אז הוא המשיך בדרכו.

“לפי דפוס הפעולה שלו, הייתי מגדיר את המחבל כאדם שפעל לבדו, אבל זו רק תחילתה של החקירה”.

צה”ל עצר במהלך הלילה קרובי משפחה של המחבל וחשודים אחרים במעורבות בפיגוע.

בצה”ל עדכנו כי במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 11 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, ביניהם בני משפחת המחבל וקרובים נוספים החשודים במעורבות בפיגוע, שנעצרו בכפר צרטה. בנוסף, צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו בין השאר בכפר דורא, חברון, במחנה הפליטים דהיישה ובכפרים דאנסה ונור א-שמס.

דובר צה”ל ציין, כי במהלך פעילות מעצרים בכפר נעמה הושלכו לעבר הכוחות זיקוקים, בקבוקי תבערה ואבנים – שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מעיריית חולון נמסר הבוקר: לאחר האירוע המזעזע אתמול, שבו נרצחה באכזריות תושבת חולון על רקע לאומני – המשטרה, אגף הביטחון העירוני, הפיקוח והשיטור העירוני מגבירים הבוקר את מערכי האבטחה בעיר ויהיו פרוסים בכוחות מתוגברים, בעיקר באזורי מוסדות החינוך. עד שעות הלילה הקטנות קיים ראש העיר שיחות והתייעצויות עם צמרת המשטרה והוחלט לשמור על שגרה ברחבי העיר, תוך הגברת הערנות.

שירותי הרווחה בעירייה יצרו כבר אתמול קשר עם בני משפחת הנרצחת ומסייעים להם בכל הנדרש. עיריית חולון ותושבי העיר משתתפים בצערה העמוק של המשפחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות