בל”ד איבדה עצמה לדעת, פתאום ביבי יכול לחשוב על 63 מנדטים

פרשן 'הארץ' יוסי ורטר מנתח: "תקוותיו של גוש השינוי למנוע מבלוק הימין־חרדים 61 ספגו מכה אנושה" • "לנתניהו נותר כאב ראש אחד עיקרי, לא קריטי: איילת שקד. אם לא יקרה נס פך השמן, היא תודיע על פרישה. בליכוד מחכים שהיא תעשה זאת בעצמה, לפני שיריצו קמפיין אימים נגדה"
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ב / 16.09.2022 11:04

ההסכם ברשימה המשותפת קרס אמש (ליל שישי) רגע לפני תום מועד הגשת הרשימות, כאשר בל”ד הציבה דרישות חדשות וברגע האחרון החליטה לרוץ בנפרד. גם חד”ש-תע”ל הגישו רשימה משלהן, לצד רע”מ של מנסור עבאס שרץ עם רשימה עצמאית.

לפחות אחת מרשימות אלה לא תעבור את אחוז החסימה – ובמקרה כזה ‘גוש נתניהו’ צפוי להרוויח מנדטים.

פרשן ‘הארץ’ יוסי ורטר כתב הבוקר, כי “בל”ד החליטה לאבד עצמה לדעת, וייתכן שגם לגרור איתה לאבדון את תקוותיו של האלקטורט הערבי, ששאף לאחדות השורות – וקיווה ברובו להשתתפות נציגיו בקואליציה הבאה.  במקום זאת קיבל מריבות ופיצול הרסני.

“תקוותיו של גוש השינוי למנוע מבלוק הימין־חרדים 61 מנדטים ספגו מכה אנושה. כל מה שקרה עד אמש ב-23:00, מתגמד לנוכח התפרקות המשותפת. אם גוש נתניהו עמד עד אמש על 59–60 מנדטים, ייתכן שמהיום הוא יזנק ל-62-63”.

על מחנה הימין כתב ורטר: “מן העבר השני אף מפלגה לא צריכה לחשוש לגורלה. רוקם התחרה הפוליטית המיומן ביותר בזירה הסתער על הסדקים ואטם אותם ביד אומן. כמו רועה, הוא אסף את הכבשים התועות אל המכלאה, נעל אותה והכניס את המפתח לארנק שאין לו”.

על יאיר לפיד, מנגד, כתב כי כשל במאמציו לאחד בין העבודה למרצ: “זו לא אשמתו. הוא עשה כל שביכולת האנושית – אך מול קליינטית עיקשת, עוינת ומתריסה כמו מרב מיכאלי, לא היה לו סיכוי”.

“אלי אבידר הגיש רשימה. אלפי הקולות שיקבל אם יתמיד במרוץ, הם נטו גוש רל”ב, נטו פיגוע אפשרי במחנה. אבידר לוקה באגו־מאניה. בניגוד להדר מוכתר, חברתו למועדון האפס נקודה משהו אחוז, שמהבלוף הצעקני והחלול שלה מקולפות בזו אחר זו שכבות האיפור, אבידר עשה משהו בחיים. לא ברור מדוע הוא בוחר לסיים את הקריירה הפוליטית הקצרה שלו בהתבזות”.

לדבריו, “לנתניהו נותר כאב ראש אחד עיקרי, לא קריטי: איילת שקד. הסקרים הנוכחיים מציבים אותה בבטחה מתחת לאחוז החסימה. אבל אחרי ש’התפכחה’, התנצלה וחזרה הביתה מוכה (‘פוסט טראומה’, אבחן נכון נפתלי בנט, שלא יצביע לה), הקולות שיגיעו אליה הם קולות שנגרעים מגוש נתניהו.

“נכון לעכשיו מדובר בכמנדט וחצי עד שניים ביום אידיאלי. היא מבטיחה בשיחות סגורות ‘לא לבזבז קולות’. אם לא יקרה נס פך השמן בחודש הקרוב, היא תודיע על פרישה. בליכוד מחכים שהיא תעשה זאת בעצמה, לפני שיריצו קמפיין אימים נגדה.

“כך או כך, מרגע שהפסיקה עם המשחקים והלשון הכפולה והתייצבה בצד הימני, היא עלתה ישירות על הכוונת של נתניהו. משפחת נתניהו, כן? אין להם עניין לעזור לה. עשור שלם מתייסרת הגברת הראשונה מקיסריה, בראותה את הנמסיס שלה בכנסת, בממשלות, בקבינט, בתפקידים בכירים, לעתים פיזית לצד בעלה. זה הזמן מבחינתה להנחית את מכת המוות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות