האם אתם סובלים משלפוחית רגיזה?

כרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בארץ סובלת משלפוחית רגיזה • מה התסמינים הנפוצים של תסמונת זו, מה הם הגורמים לה וכיצד ניתן לטפל בה
תוכן שיווקי
י"ח אלול התשפ"ב / 14.09.2022 15:54

כרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בארץ סובלת משלפוחית רגיזה. התופעה נפוצה בקרב גברים ונשים כאחד והיא משפיע עד מאוד על שגרת החיים של כל אדם הסובל ממנה. אם אתם מוצאים את עצמכם מתקשים להתאפק כאשר עולה בגופכם הצורך להטיל שתן או שאתם הולכים לשירותים להטיל שתן לעיתים תכופות, במהלך היום ובמהלך הלילה, יתכן כי גם אתם סובלים מדרגה כלשהי של שלפוחית רגיזה.

בכתבה זו תוכלו ללמוד את התסמינים הנפוצים של תסמונת זו, את הגורמים לה וכיצד ניתן לטפל בה.

מהי שלפוחית רגיזה?

אדם הסובל ממצב של שלפוחית רגיזה יחוש תכיפות גבוהה בצורך להטיל שתן, כמו גם דחיפות גבוהה ברגע בו הצורך עולה. כלומר, אדם הסובל משלפוחית רגיזה יחווה קושי גדול כאשר עליו להתרוקן אך אין בנמצא מקום להתפנות בו. במקרים מסוימים הקושי בהתאפקות עשויים אף להוביל למצב של בריחת שתן ממש.

לא פעם אנשים הסובלים מתופעה זו מוצאים עצמם ניגשים לשירותים מספר רב של פעמים לא רק במהלך היום, אלא גם במהלך הלילה.

מהם התסמינים של שלפוחית רגיזה?

התסמינים של תסמונת השלפוחית הרגיזה הם ברורים למדי. התסמין הראשון הוא הצורך להטיל שתן פעמים רבות במהלך היום. אנשים אשר אינם סובלים מתופעה זו לא יצטרכו ללכת לשירותים יותר משמונה פעמים במהלך היממה, כך שאנשים אשר חשים צורך בלתי נמנע להתפנות מספר פעמים גבוה יותר ככל הנראה סובלים מתופעת השלפוחית הרגיזה.

תסמין נוסף הוא התעוררות במהלך שנת הלילה בשל הצורך להתפנות. תסמין מרכזי נוסף הוא תחושה גבוהה מאוד של דחיפות כאשר יש צורך בהטלת שתן. אנשים הסובלים משלפוחית רגיזה מתקשים להתאפק ולא פעם סובלים ממצב של בריחת שתן בשל קושי למצוא מקום להתפנות בו.

חשוב מאוד לציין כי גם אם הנכם סובלים מהתסמינים הללו יש להימנע מאבחון עצמי, אלא מוטב לפנות לרופא אשר יערוך אבחון רפואי מקצועי ויוכל גם להמליץ על טיפול מתאים.

כיצד נעשה האבחון של שלפוחית רגיזה?

כאשר אדם החושד כי הוא סובל משלפוחית רגיזה מגיע לרופא לביצוע אבחון ראשוני, יעשה קודם כל תשאול של המטופל. במקרים מסוימים הדחיפות והתכיפות במתן שתן אינן נגרמות בשל שלפוחית רגיזה אלא בשל גורמים אחרים כמו שתייה מרובה, נטילת תרופות משתנות או ערמונית מוגדלת בקרב גברים.

לכן, חשוב לקבל אבחון מטעם רופא אשר יפנה לבדיקות נוספות כמו בדיקות אולטרסאונד או בדיקות שתן לשלילה של גורמים אחרים.

מהם הגורמים לשלפוחית רגיזה?

להופעה של תסמונת השלפוחית הרגיזה יכולה להיות מספר גורמים אשר מביאים בסופו של דבר להתכווצות לא רצונית של שלפוחית השתן. בשל ההתכווצות הזו יכולה להכיל השלפוחית כמות נמוכה יותר של שתן, לפני שישלח איתות למוח כי ישנו הצורך להתפנות. ישנם מקרים בהם הגורם לשלפוחית הרגיזה אינו ידועה וישנם מקרים בהם התופעה היא משנית לתופעה מרכזית. תופעות רחבות יותר העלולות להביא למצב של שלפוחית רגיזה הן בעיות נוירולוגיות, זיהום בדרכי השתן או סוכרת.

כיצד ניתן לטפל בשלפוחית רגיזה?

ישנן מספר אפשרויות טיפול בשלפוחית רגיזה. ראשית, ישנו הטיפול ההתנהגותי בו יעשה חיזק של שרירי ריצפת האגן התומכים בשלפוחית השתן, כיצד להפחית את התכיפות במתן שתן. כמו כן ניתן לנסות ולאמן את הגוף להתאפק לאורך זמן רב יותר באמצעות טיפול התנהגותי לאורך זמן.

במקרים מסוימים הטיפול ישולב גם בטיפול תרופתי עם תרופות המשהות את התכווצות שלפוחית השתן או באמצעות תרופות המסייעות בהרפיית השלפוחית. לבסוף, ישנם גם טיפולים בהם מתבצעת הזרקה של בוטוקס לדופן של שלפוחית השתן, כדי להפחית את ההתכווצות היתרה הגורמת לתחושה הדחיפות הגבוהה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות