הגרי”ג אדלשטיין: “שמחה גדולה. דגל התורה ואגו”י רצים ביחד”

חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל' התכנסו בבית נשיא 'המועצת' בבני ברק - לכינוס מיוחד לקראת הבחירות לכנסת ה-25 • ח"כ משה גפני: "הולכים עם אגודת ישראל, אך הרשימה לא מייצגת את המצב הקיים. הם יקבלו את המקום הראשון ברשימה ואנו נקבל את התפקיד הראשון" • וידאו ותמונות
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
י"ז אלול התשפ"ב / 13.09.2022 19:47

בביתו של נשיא ‘המועצת’, מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין,  ברחוב ראב”ד בבני ברק, התכנסו הערב (שלישי) חברי מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, לקראת הגשת הרשימות לוועדת הבחירות.

מרן הגרי”ג אדלשטיין אמר בכינוס: “זכינו לדבר מצויין. שמחה גדולה. אחדות. דגל התורה ואגודת ישראל רצים ביחד. דבר גדול מאוד. אחדות. זכות גדולה מאוד”.

לצד ראש הישיבה ישבו הגרמ”צ ברגמן והגרב”ד פוברסקי.  כמו כן השתתפו הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי ברוך ויסבקר, הגאון רבי אביעזר פילץ, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי שרגא שטיינמן, הגאון רבי אריה לוי, הגאון רבי צבי דרבקין, הגאון רבי יצחק הקר, הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק, והגאון רבי אליעזר יהודה פינקל.

הגרב”מ אזרחי, ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’, שוהה בביקור בארה”ב, ולכן לא השתתף.

במסמך ההחלטות נכתב כי חברי ה’מועצת’ קוראים ומבקשים מאנשי השלטון “להפסיק להתערב בחינוך ילדי ישראל”.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, נשא דברים בפתח כינוס ה’מועצת’ – ואמר: “אנחנו הולכים יחד עם אגודת ישראל בבחירות הקרובות, בגלל שהבעיה של החינוך נפתרה. הם יקבלו את המקום הראשון ברשימה ואנחנו נקבל את התפקיד הראשון”.

הוא הוסיף כי בעתיד ‘דגל תדרוש לבצע שינויים ברשימה: “בשנים הבאות אנחנו נצטרך את הכל ללמוד מחדש, בגלל שזה לא בדיוק מייצג את המצב הקיים”.

מי שיעמוד בראש מפלגת יהדות התורה יהיה נציג סיעת אגודת ישראל – יצחק גולדקנופף, נציג חסידות גור שהחליף את יעקב ליצמן.

חברי ‘המועצת’ החליטו גם כי סדר הרשימה בסיעת דגל התורה יהיה: ח”כ משה גפני עומד בראשות הסיעה, אורי מקלב, יעקב אשר, יצחק פינדרוס ואליהו ברוכי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות