רבני קהילות באוקראינה הפתיעו את שר התפוצות בכפר חב”ד • צפו

סיור בפרדס אתרוגים, קול שופר, ביקור במכוורת הדבש וכמובן הנחת תפילין:  שר התפוצות נחמן שי ביקר בכפר חב"ד  • השר הופתע לראות בין המארחים גם שלושה מחשובי רבני אוקראינה שהעניקו לו את "אות ההצלה" על הסיוע שלו לקהילות היהודיות 
אבי כץ
י"ז אלול התשפ"ב / 13.09.2022 12:45

לרגל השנה החדשה: שר התפוצות נחמן שי ערך אתמול (שני) ביקור מקיף בכפר חב”ד  והופתע לראות כי בין המארחים שמחכים לו בפתח היישוב, ישנם שלושה מחשובי רבני ושלוחי חב”ד באוקראינה –  הרב משה מוסקוביץ רב העיר חרקוב, הרב נחום ערנטרוי  רב העיר ז’פרוז’ה, והרב מרדכי לבנהרץ  מרבני העיר קייב, שהגיעו במיוחד כדי לקבל את פניו ולהצדיע לו על פעילותו למען יהודי המדינה בשנה המאתגרת ביותר בחייהם.

ערים מרכזיות אלו עלו פעמים רבות לכותרות בחודשים האחרונים מאז פרצה המלחמה. הרבנים שנשארו על משמרתם בשליחות, עומדים בקשר רציף עם שר התפוצות, והוא התרגש לפגוש אותם פיזית בביקור המיוחד בכפר חב”ד.

ביקור השר שי נפתח בפרדס האתרוגים של הכפר. השר התקבל על ידי החקלאי החסידי אלעזר גרליק שסיפר לו על היסטוריית הפרדס, שמספק מידי שנה אלפי אתרוגים מהודרים.

משם המשיך השר שי למכוורת הדבש של הכפר, שם התקבל על ידי משפחת שניאורסון. השר נחשף לתהליך ייצור הדבש.

בלב הביקור של שר התפוצות עמד הביקור בבית “770” – העתק ביתו של הרבי מליובאוויטש בברוקלין. השר נאות להניח תפילין ואף נשא תפילה.

הרב ערנטרוי, רבה של ז’פרוז’ה, תקע בשופר.

הביקור נחתם בהענקת “אות ההצלה” לשר התפוצות, אותו העניקו שליח חב”ד הרב שלמה חיים פלס – המנהל את מערך החירום וההצלה של חב”ד באוקראינה, יחד עם רבני ושלוחי חב”ד. הרבנים הודו לשר  על פעילותו המתמשכת למען הקהילות היהודיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות