עונשים מקלים למחבלים שדרסו ודקרו בחורי ישיבה ליד שער יפו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 11 ו-16 שנות מאסר על המחבלים שביצעו פיגוע משולב של דריסה ודקירה בו נפצעו שני תלמידי ישיבה לפני כשלוש שנים בירושלים • משפחות המחבלים התפרעו בבית המשפט - אחד מהם עובד 'קווים' • עו"ד חיים בלייכר: "גזר הדין פוגע בהרתעה"
חיים טוויל
י"ז אלול התשפ"ב / 13.09.2022 11:41

בית המשפט המחוזי גזר היום (שלישי) את דינם של שני המחבלים שביצעו פיגוע משולב של דריסה ודקירה בו נפצעו שני תלמידי ישיבה חרדים  לפני כשלוש שנים בירושלים.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המלווה את נפגעי העבירה אומר, כי העונשים אותם גזר בית המשפט הינם קלים ופוגעים בהרתעה כנגד המחבלים – וקורא לפרקליטות לערר ולדרוש את החמרת עונשם של המחבלים.

עם הקראת גזר הדין, התפרעו משפחות המחבלים בבימ”ש ואף ניסו לתקוף את פצועי הפיגוע.

אחד מבני המשפחה הינו עובד בחברת ‘קווים’.

עו”ד חיים בלייכר: “קיבלנו בתדהמה את גזר הדין. מדובר במחבלים אשר ביצעו פיגוע טרור משולב. מחדלי החקירה אינם אמורים להוסיף נקודות זכות למחבלים. מדוע ניתן גזר דין מקל כל כך ולא פסק דין של עונש הקרוב ל-25 שנות מאסר כפי שהחוק מורה על עברות מסוג זה של טרור? אנו נדרוש מהפרקליטות לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון.

“אנו סבורים כי גזר הדין פוגע בהרתעה כנגד המחבלים וכי הוא ישמש בעתיד מחבלים לברוח מאימת הדין”.

על התפרעות משפחות המחבלים בבימ”ש אמר: “בעקבות גזר הדין, משפחתו של המחבל השתוללה בבית המשפט וקראו קריאות לעבר השופטים. לאחר מכן, אחד מבני משפחת המחבל העובד בחברת ‘קווים’ החל לקלל את נפגעי העבירה בקללות גסות וקשות.

“אנו למדים מכך שלא מספיק להעניש את המחבלים על מעשיהם אלא גם הגיע הזמן להרתיע גם את משפחותיהם ולגרשם מישראל. אנו נבקש מהפרקליטות לערער על גזר הדין ולדרוש החמרה בענישה למחבלים אשר ביצעו את הפיגוע”.

הפיגוע התרחש בחודש מרץ 2019, כאשר  שני המחבלים דרסו באמצעות רכבם שני הולכי רגל יהודים סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים.

לפי כתב האישום, שני הצעירים – תלמידי ישיבה, עמדו על המדרכה וחיכו שהרמזור האדום יתחלף, כאשר לפתע הגיח רכב ובו שני המחבלים, עלה על המדרכה ופגע בהם. לפי עדות אחד הפצועים, נסע הנהג לאחור וניסע לדרוס אותם שנית. משלא הצליח יצאו שני מחבלים מהרכב, היכו את הפצועים, בעטו בהם ולאחר מכן נמלטו מהמקום.

הם נעצרו בתום סריקות.

למרות עדותם של הנפגעים ועדי ראייה נוספים, המשטרה חקרה את האירוע בתחילה כתאונה ולא כפיגוע והמחבלים נעצרו ושוחררו לביתם.

ארגון חוננו ניהל מאבק ארוך כדי להוכיח כי מדובר בפיגוע טרור.

רק לאחר מספר חודשים לאור התפתחות שהייתה, השב”כ נכנס לחקירה והאירוע הוכר כלאומני והמחבלים נעצרו עד תום ההליכים והואשמו בגין מעשה טרור של ניסיון רצח.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלי שלים
    13/09/2022 11:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עוד שנה וחצי הם יוצאים נהנים ממשכורת מהרשות וכל החיים לפניהם…

  2. כאשר תגיע ה...פי.... ה.....וגד.... האלה יזרקו
    13/10/2022 22:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ממגדלי השן ככלבים ומחליפיהם יגזרו על המחוזיים להנגד ליד הבג”ציים 2 סיבות אפשריות שחשבתי מתוך הרבה אחרות או שבג”צ אוטומטית יפסול או שהם רוצים להתבג”צ צריך לשאול מחוזיסט בדימוס