“אירוע מטלטל” • ירי בלוד: אם ובתה נרצחו ברכב, בת נוספת במצב בינוני

ירי כבד בוצע לעבר הרכב שבו ישבו בנות המשפחה ברחוב הרב קוק • הן פונו לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותן של שתיים - האמא ואחת התאומות • התאומה השניה נפצעה בינוני • • ראש עיריית לוד: "האוכלוסייה הערבית חיה תחת טרור פלילי מתמשך"
חיים טוויל
י' אלול התשפ"ב / 06.09.2022 02:06

רצח מזעזע בלוד: אישה בת 34 ובתה כבת ה-14 נורו  הערב (שני) למוות בעת שישבו בתוך רכב ברחוב הרב קוק בעיר לוד. בת נוספת, אחות תאומה בת 14, נורתה ונפצעה באורח בינוני.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו את שלוש הנשים לבית החולים אסף הרופא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותן של האם ובתה שפונו מהזירה במצב אנוש וקשה. התאומה אושפזה במצב בינוני.

הפאראמדיקים זיו פרמן, מאהר אל שמאלי וחובש מד”א אמיר אנגלמן סיפרו: “במקום הייתה המולה גדולה. ראינו 3 נשים שוכבות פצועות עם פציעות חודרות. אישה כבת 34 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. העלנו אותה מיד לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית חולים תוך פעולות החייאה.

“נערה כבת 14 שכבה מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה ומצבה אנוש, כאשר בדרך היא איבדה דופק ונשימה וביצענו בה פעולות החייאה. נערה נוספת כבת 14 נמצאה בהכרה מלאה וסבלה גם היא מפציעות חודרות. לאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותה לבית החולים ומצבה בינוני”.

כאמור, הרופאים באסף הרופא נאבקו על חיי האם ואחת הבנות, אך נאלצו לקבוע את מותן.

ראש עיריית לוד עו”ד יאיר רביבו אמר כי מדובר ב”אירוע מטלטל, מקומם ומרתיח”.

לדבריו “אנחנו ככה מתייחסים לזילות בחיי אדם. צר לי להגיד – המדינה לא מתעוררת. אני חושב ואני אומר את זה באופן בוטה, מדובר ב’ערבי שרצח ערבי’ ואולי זה לא מעניין את כולם בסדר היום – זה אמור לעניין את כולנו. זו פגיעה בביטחון האישי של כל תושבי מדינת ישראל ואני פשוט מרחם על האוכלוסייה הערבית שחיה תחת טרור פלילי מתמשך בשנים האחרונות, כשכל שנה למעלה מ-100 אזרחים ערבים נרצחים בידי ערבים”.

שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה ומבצעים סריקות אחר מבצע הירי, לצד איסוף ממצאים בשטח. הרקע והנסיבות לאירוע נמצאים בבדיקה.

בהערכת מצב מיוחדת שהתקיימה הלילה סקרו  שוטרי מערך המודיעין והחקירות בפני מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון את נסיבות האירוע, תמונת המודיעין, הממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך – כאשר הודגש כי הקורבנות אינן מסוכסכות ולא קיים כל מידע או תלונה.

מפקד המחוז ציין בתום הערכת המצב, כי מדובר בתיק הכי חמור היום במחוז, שייחקר בעדיפות עליונה. חקירת הרצח הוטלה בשלב זה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, כאשר כלל המערכים הרלוונטים יעמדו לרשות היחידה החוקרת.

בנוסף, הנחה ניצב אבי ביטון על פריסה מוגברת בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי הפשיעה, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, למען שלום הציבור.

איסוף הממצאים נמשך, תוך הפעלת כלל האמצעים והיכולות, לבחינת הרקע והנסיבות בחקירה המואצת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות