המשימה החדשה של נתניהו: להוריד את ליברמן מתחת לחסימה

היעד של בנימין נתניהו הפעם הוא להשאיר אחת ממפלגות 'גוש לפיד' בחוץ • כך הוא מתכוון לפגוע בישראל ביתנו ולשלוח אותה אל מתחת לחסימה
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ב / 03.09.2022 22:08

היעד הבא של בנימין נתניהו הוא להותיר את אחת ממפלגות ‘גוש לפיד’ מתחת לאחוז החסימה.

על פי דיווח של עיתונאית חדשות 12 דפנה ליאל, על הכוונת של יו”ר הליכוד: ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן.

לפי הדיווח, אנשיו של נתניהו מנהלים מגעים עם מובילי דעת קהל בקרב יוצאי ברית המועצות בניסיון לשכנע אותם להתמודד בבחירות ולשרוף קולות לליברמן.

“איש לא חושב שמפלגה כזו תעבור את אחוז החסימה, אבל הם מאמינים שהיא יכולה להזיק לליברמן ולהקשות עליו לעבור”, מסבירה ליאל.

לפי הדיווח, נתניהו מתכוון להשקיע סכומים גדולים בקמפיין נגטיבי נגד ליברמן וישראל ביתנו בקרב ציבור דוברי הרוסית – מה שיסייע מאוד גם למפלגה שתתמודד איתו.

נזכיר, כי לפני קצת יותר משבועיים רמז יו”ר מפלגת ישראל ביתנו בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי נתניהו מנסה לחסל אותו פוליטית באמצעות הקמת מפלגת עולים חדשה, שתכרסם בכוחה של מפלגתו.

וכך כתב שר האוצר בחשבון הטוויטר שלו: “תמיד לפני כל מערכת בחירות יש תופעה אחת קבועה שחוזרת על עצמה. השמועה אומרת שמי שאחראי על אותה תופעה הוא בנימין נתניהו. אבל יכול להיות שמדובר בשמועה בלבד.

“תמיד איכשהו, רגע לפני בחירות, מוקמת רשימה שכל מטרתה היא לפנות לקהל דוברי הרוסית, ולנגוס ולו במעט במצביעי ישראל ביתנו. וכל זה קורה בזמן שהשופרות של נתניהו מתחילים לפמפם במקביל שישראל ביתנו לא תעבור את אחוז החסימה”.

לטענת יו”ר ישראל ביתנו, גם הפעם מתרוצצת בקרב דוברי השפה הרוסית, “שמועה זדונית, שלפיה המשימה הוטלה על משפחת מירילשווילי ובעיקר על יצחק מירילשווילי, שהוא במקרה הבעלים של ערוץ 14”.

“לפי אותן שמועות”, ממשיך ליברמן בהסתייגות, מירילשווילי, איל הון דתי, “כבר הספיק לפנות לשורה של דוברי רוסית, בעלי אמביציה פוליטית, וגם לקנות חוות שלמות של בוטים ברחבי העולם”.

ליברמן הדגיש: “אמנם מדובר בשמועות בלבד, ואין לי שום הוכחה לכך, ולכן אני מקווה שכל אותן ‘שמועות זדוניות’ יישארו בגדר שמועות. כמובן במידה ואני טועה, אז מראש אני שולח את התנצלותי”.

יודגש, כי השר ליברמן לא הציג שום הוכחה לאמינות טענותיו או דבר מה שיאשש את אותן ‘שמועות’.

סטלה ויינשטיין, מנכ”לית מפלגת ימינה לשעבר, התייחסה לפני שבועיים – בראיוןן לשרון גל ברדיו ‘גלי ישראל’, לשמועות על הקמת מפלגה חדשה בראשותה – שמטרתה להילחם ראש בראש מול ליברמן על הקול הרוסי.

ויינשטיין אמרה לשרון גל: “ליברמן שכח שמי שהקים איתו את המפלגה בשנות התשעים היה נתניהו, הם הקימו את המפלגה כדי לחסום את שרנסקי. הוא אולי חושב שכולם מתנהלים כמוהו”.

היא התייחסה לפוסט של ליברמן ולעתידה הפוליטי – ואמרה: “אף אחד לא מפעיל אותי, אני לא מכירה את מיראלשווילי, לא ידעתי בכלל שהוא בעלי ערוץ 14. לא בטוח בכלל שארוץ בבחירות, זה 50-50”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות