הדרה? זה מה שעשה יאיר רביבו כש-7 ילדים לא התקבלו לחיידרים

ראש העיר לוד ואנשי החינוך בעירייה לא הצליחו להבין: "מדוע שבעה עוללים, שהוריהם בני הקהילה הליטאית, אנשים חרדים ומכובדים, מסורבים ומושפלים? אין לכם לב?" • היום הוא שיגר איום שהרעיד את מנהלי הת"תים - וגם מבטיח: "ביום ראשון אכניס בעצמי את התלמידים לכיתות"
כ"ט אב התשפ"ב / 26.08.2022 16:13

זה לא שאין לו חסרונות. אם תשאלו את התושבים החרדים של שכונת גני איילון-אחיסמך בלוד, הם יספרו לכם כמה וכמה. אבל הפעולה שהצליח לקדם היום (שישי), יתכן שתאפיל עליהן.

בהודעת ווטסאפ ששיגר היום ראש העיר לוד, עו”ד  יאיר רביבו, אל התושבים החרדים החברים בקבוצות הוואטסאפ – הוא כתב: “תושבי גני איילון היקרים לי במיוחד. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ לפתור מאחרי הקלעים את המשבר החמור באי קבלת תינוקות של בית רבן לחיידרים.

אני ואנשי החינוך בעירייה מסרנו נפש לילות וימים ולא הצלחנו להבין מדוע 7 עוללים שלא חטאו בכלום, שהוריהם בני הקהילה הליטאית, אנשים חרדים ומכובדים, מסורבים ומושפלים.

כל חיי לא אשכח את דמעות אחד הילדים שפגשתי השבוע – ושאל אותי: למה אין לי גן ללכת אליו?

ואני שואל את המוסדות: אין לכם לב? האם נפשות הילדים האלה לא יותר חשובות מכם ומהמוסדות שלכם? האם הטראומה הזו לילדים ולהוריהם, שנובעת מהתנשאות, פוליטיקה פנימית ואגו, אינה אל מול עיניכם?

כשהוקמה השכונה חרטתי על דגלי שני  כללים: א. אף ילד לא ילמד בקראוון! ב. כל ילדי השכונה ילמדו בתוך השכונה במוסדות מגיל 0 ועד ישיבה גבוהה וסמינר. אנחנו ב”ה עומדים בזה בכבוד, לאחר מאמצים רבים ומשאבים גדולים.

ולכן, אני מודיע שגם 7 הילדים ילמדו בשכונה ביום ראשון בעזרת ה’ – ויהי מה. ככל שהמוסדות יעמדו בסירובן, אנו נפתח מיד תלמוד תורה חדש, חזק ואיכותי – ובעיקר כזה שלא מפלה. אני פונה אליכם, לכל מי שמכיר קשר ישיר לרשת תלמודי תורה מוכרת, איכותית וטובה שיכול לקשר אותי לאלתר אליה, כדי שבשעות הקרובות נפתח את התלמוד תורה החדש. נתפלל לבורא עולם שישכין בנו אהבת תורה ואהבת עם ישראל ושבעזרת ה’ לא תצא תקלה תחת ידינו”.

לשבחו של ראש העיר ייאמר, שאת הפניות  לציבור התושבים בשכונה החרדית הגדולה הוא מבצע ישירות, תוך שהוא משגר מכתבים אישיים. כך גם הבוקר.

פניתי אליו בצהרי היום לדעת אם יש התפתחות.

הוא סיפר לי בהתלהבות שהוא בעיצומה של מלחמת עולם, שבמהלכה שיגר הודעת חד-צדדיות למוסדות על קבלת התלמידים.

“אני עצמי אהיה שם ביום ראשון, כדי להכניס בעצמי את התלמידים לכיתות”, בישר לי.

מבירור שקיימתי עולה, כי מאחורי הקלעים המנהלים, לפחות חלקם – נלחצו. שכן, לא בכל יום ראש עיר נכנס למלחמה חזיתית ומאיים להקים בעצמו תלמוד תורה.

אז כשמגיעה מילה טובה – מגיע. בתקווה שראשי ערים נוספים ילמדו את השיטה.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    26/08/2022 16:49
    יוסי
  1. בתור אחד שגר בשכונה לא מזמן ומכיר את ראש העיר אישית ראוי לצינו לשבח חבל שככה מנהלים המוסדות מנהגים העיקר של אלול זה בן אדם לחברו מתי יבוא משיח כואב הלב כל הכבוד ישר כוח לראש העיר

  2. כפים!
    26/08/2022 18:31
    רפאל
  3. אכן כפים.
    שאלת תם:
    למה לפתוח ידיעה כה מרגשת בצורה שלילית?
    האם חייבים לתת ייצוג לכל אותם פלגנים שבגוף הכתבה?

  4. סוף סוף את מפרגנים
    27/08/2022 22:18
    ברני
  5. יאיר רביבו שוכב נלחם יום יום וממש שוכב על הגדר עבור תושבי גני אילון, ואני שמח שהרוב יודעים להעריך את זה. ורק מיעוט עסקנים שעסוק בענייני עצמו ממשיך בהשמצתו

  6. לכו לליטאים האנטישמים בחיפה
    27/08/2022 22:41
    ציפי
  7. ולרבנים הליטאים שלו מקבלים ילדים שמשפחותיהם לא מהגזע שלהם.צריך לכרות להם את הענף.

  8. לא בוחרים ג !!!!!!!
    28/08/2022 03:28
    מירי
  9. העיקר תויייירה ???
    העיקר ליישם את התורה ולא רק ללמוד אותה .
    ליטאים בזים לבן אדם לחברו , ג בעד פדופילים בעד ח.ו.
    הפעם לא יקבלו את הקולות שלנו

  10. מה הסוף?
    28/08/2022 16:46
    שלומי
  11. מה קרה היום?