אחת מהן לא תעבור? נתניהו החליט לפעול לחיבור בין סמוטריץ’ ובן גביר

סקרים שערך הליכוד העלו שבריצה נפרדת יש חשש שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה • אם לא יסכמו על איחוד לקראת סגירת הרשימות, נתניהו יתערב • סמוטריץ' התנצל: טעיתי כשתקפתי את איתמר בן גביר
יוני גרין
כ"ב אב התשפ"ב / 18.08.2022 21:23

בנימין נתניהו החליט לפעול לריצה משותפת של בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר. כך דווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’.

לפי הדיווח, סקרים שערך הליכוד גילו שבריצה נפרדת של השניים קיימת אפשרות שלפחות אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה.

לדברי גורמים בליכוד, אם לא יסכמו על איחוד עד הישורת האחרונה, נתניהו יתערב ואולי אפילו יציע תמורה מצידו כדי לעודד איחוד.

אתמול תקף סמוטריץ’ את ח”כ איתמר בן גביר אחרי הודעתו כי ירוץ לבד בבחירות הקרובות. בריאיון לקלמן ליבסקינד ורועי שרון ברשת ב אמר סמוטריץ’ כי יו”ר ‘עוצמה’ מסית נגד הציונות הדתית, בניסיון להציג אותה כמתנשאת ויהירה: “לא מתנצל שאני רוצה מפלגה ציונית דתית”, אמר.

סמוטריץ’ הוסיף: “היו לנו מפגשים אינטנסיביים ופתאום הוא הודיע על הפסקת המו”מ. יש תחושה שלפני חודש וחצי הוא החליט לרוץ לבד ומאז משחק משחקים. מה הוא עשה חברתי בשנה האחרונה, לריב עם טיבי במליאה ולשדר בפייסבוק?”

אלא שהבוקר סמוטריץ’ התנצל על הדברים הקשים. “טעיתי אתמול כשאמרתי את הדברים על בן גביר”, הודה סמוטריץ’ בראיון ל’קול ברמה’.

הוא גילה כי בינתיים חודשו המגעים עם עוצמה יהודית. “הלילה הועברו שתי הצעות מצידנו לבן גביר. יש בינינו חילוקי דעות מסויימים ובסוף השאלה היא איך ממקסמים את האלקטורט של כל הגוש. השאלה היא איך הרשימה תוכל לפנות לכמה שיותר קהלים”.

הוא הוסיף: “זו שגיאה לנהל מו”מ בתקשורת. אני עקבי בדבר הזה ויודע שהעיתונאים כועסים עלי. אני מצטער על ההחלטה של בן גביר לרוץ לבד ואני מקווה שהוא יחזור בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות