השופט התיר לחשוף עד המדינה במשפט גל הירש – ומתח ביקורת

זהותו של עד המדינה במשפט נגד גל הירש נאסרה בפרסום מתחילת החקירה לפני שש שנים • השופט התיר היום לפרסם את שמו של עד המדינה • הפרקליטות קיבלה צו עיכוב ביצוע עד ל-6 בספטמבר - ושוקלת לערער
חייים טוויל
כ' אב התשפ"ב / 17.08.2022 13:17

בית משפט השלום בתל אביב התיר היום (רביעי) לפרסם את שמו של עד המדינה בפרשת גל הירש. שמו של עד המדינה אסור בפרסום מזה שש שנים.

לבקשת הפרקליטות, ההחלטה מעוכבת עד ל-6 לספטמבר לצורך שקילת הגשת ערר.

השופט שאול אבינור קבע כי אין לקבל את הטענה שיהיה מסע תקשורת נגד עד המדינה, וכי יש עניין ציבורי בפרשה. הוא הוסיף:  “אין אפשרות להתעלם מתקופת הזמן הממושכת של החקירה”. הוא קבע גם כי אם היה חשש ממשי לשלומו של עד המדינה בגלל הטרדות, הייתה נפתחת חקירה בעניין.

השופט מתח ביקורת על הפרקליטות שהתנגדה לפרסום, ללא כל בסיס להתנגדות, מלבד רצונו של העד.

הירש הגיב על החלטת בית המשפט: “אחרי כל כך הרבה שנים היה לי מאוד חשוב שהציבור ידע מה קרה כאן. זה עניין שנמשך כבר שנים לחשוף בפני הציבור. החלטת השופט היום מדברת בעד עצמה ואני מאוד מעריך אותה וחושב שזה מאוד חשוב למדינת ישראל הדמוקרטית”.

הפרקליטות הגיבה על ההחלטה: “הפרקליטות סברה כי הארכת צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה עד לאחר עדותו ובחינת העניין מחדש לאחריה, מבטאת איזון נכון ומידתי בין עקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת, לבין שיקולים של חקר האמת וחשש מפגיעה בעדות העד ובפרטיותו”.

בפרקליטות הדגישו: “כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא ‘הסתרה’ ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף.

בהתאם לכך, המדינה הביעה עמדה לפיה היא תשקול מחדש את צו איסור הפרסום לאחר עדותו. כן נזכיר, כי עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה, ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה, הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברת דיפנסיב שילד.

מכל מקום, בית המשפט החליט אחרת, ואנו מכבדים את החלטתו. ביצוע ההחלטה עוכב עד ליום 6.9.22, כדי לאפשר למדינה לשקול הגשת ערר. נציין, כי בית המשפט הותיר על כנו את איסור הפרסום על פרטי ההסדר.

בתוך כך, בעקבות פניות כתבים נעדכן, כי לאחרונה אישר בית המשפט את התליית ההליכים נגד אחד הנאשמים בפרשה, מיכאל בנימיני, שמאז שנת 2019 שוהה בחו”ל ולא התייצב לחקירה או למשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גל הירש
    05/09/2022 23:21
    אבי
  1. צדק השופט בקשר להחלטה חשוף את שם העד שהפרקליטות מנסה להסתיר כל אנשי הפרקליטות כולל שי ניצן צריכים להתבייש על מה שעשו לגל הירש העבירו קצין בכיר נאמן למדינה גיהנום במשך שבע שנים ובסוף יצא לא אדם לא היה אף אחד מהפרקליטות עם ביצים להודות בביזיון ובכשלון ובנזק שגרמו לגל הירש