“זו מפלגה אחרת, בלי עסקנים ודילים”: מי הח”כים שנשארו בחוץ?

על פי המדגם של דיירקט פולס וערוץ 14: מסתמן מהפך דרמטי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה: לוין, אוחנה וקיש בצמרת, גלית דיסטל האישה "הראשונה" ומירי רגב נדחקה לעשירייה השנייה • כ-80,000 איש הגיעו לקלפי • ביטן ואדלשטיין מחוץ למדגם, ביסמוט, תדמור וטלי גוטליב בפנים
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ב / 10.08.2022 22:57

תוצאות מדגם דיירקט פולס וערוץ 14 שנערך בקרב מדגם מייצג של כלל מתפקדי הליכוד,  על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון צופות דרמה של ממש ברשימת הליכוד.

לפי תוצאות המדגם רשימת הליכוד עומדת להשתנות ללא הכר, בעיקר בעשיריה הראשונה, כאשר בהערכה זהירה מסתמנת הלילה צמרת חדשה בתנועת הליכוד.

על פי הערכות במקומות הראשונים ידורגו יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש, דוד אמסלם ויואב גלנט.

זו החמישיה הראשונה של הליכוד לא בהכרח לפי הסדר הסופי: הבלוק הראשון אחרי נתניהו – מקומות 2 -6 – יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש, דוד אמסלם ויואב גלנט.

בבלוק הבא במקומות 7-11 מתברגים כפי הנראה אלי כהן, ניר ברקת, אבי דיכטר וישראל כ”ץ.

בדיירקט פולס קובעים, כי ניתן להעריך בסבירות גבוהה שגלית דיסטל אטבריאן בדרך להיות האישה הראשונה של הליכוד וסוגרת את העשירייה הראשונה.

בבלוק הבא: במקומות 12 עד 17 נמצאים מיקי זוהר, שלמה קרעי, שיריון של נתניהו, ארז תדמור, שיריון נוסף ומירי רגב.

הבלוק הבא, מקומות 18-25: בועז ביסמוט, נציג של מחוז השפלה, אופיר כ”ץ, נציג מחוז הגלילי והעמקים, נציג מחוז נגב, אופיר אקוניס, טלי גוטליב ומאי גולן.

צוות המדגם של דיירקט פולס שפורסם בערוץ 14 מדגיש כי “עשה את מיטב המאמצים לפענח את השפעות המצביעים המאורגנים בליכוד – הדילים”.

בדיירקט פולס, שקלעו ביום שלישי כמעט בדיוק לתוצאות האמת בפריימריז של העבודה, מוסיפים: “רק במהלך הלילה נדע האם ועד כמה הצלחנו להעריך את תוצאות האמת גם הפעם”.

אם המדגם מדייק, הרי שיולי אדלשטיין, גילה גמליאל, חיים כץ, קטי שטרית, קרן ברק, דוד ביטן, צחי הנגבי, ואורלי לוי אבקסיס – מחוץ לרשימה.

בליכוד הודיעו לאחר סגירת הקלפיות כי 58 אחוזים מבעלי זכות הבחירה השתתפו בפריימריז לקביעת הרשימה לכנסת הבאה – שהם כ-80 אלף מתפקידים.

נתניהו, שהיה מעוניין לשבור את הדילים – האריך את ההצבעה עד לשעה 22:30.

בכיר בליכוד אמר  ל’ישראל היום’ אחרי פרסום המדגם: “מספר המצביעים הוא עצום, 80 אלף מצביעים זה מטורף. שיעור הצבעה ענק באמצע הקיץ. זה אומר ששישים אלף מצביעים חופשיים באו להצביע והדילים התרסקו. לא היה דבר כזה בליכוד. העסקונה התרסקה. זו מפלגת אחרת, בלי עסקנים, בלי דילים, בלי קבלני קולות. מפלגה חופשית. אנשים בוחרים לפי ערכים ואידיאולוגיה”. לדבריו “זו אינדיקציה נהדרת גם לבחירות הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות