בתיווך מצרים: לאחר 3 ימי לחימה – הפסקת האש נכנסה לתוקף

הושגו הסכמות להפסקת אש עם הג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרים • לפי נוסח ההסכם, מצרים תנהל מאמצים לשחרור העציר בסאם א-סעדי שנעצר במחנה הפליטים בג'נין, והעציר המנהלי שובת הרעב חליל עוואוודה - יועבר לטיפול וישוחרר לביתו • מזכ"ל הג'יהאד: הכיבוש נכנע לתנאים שלנו
חיים טוויל
י"א אב התשפ"ב / 07.08.2022 23:52

בצל ירי רקטות כבד מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, הדרום וגוש דן: ישראל והג’יהאד האיסלאמי הסכימו, בתיווך מצרי על הפסקת אש החל מ-23:30.

גורם ישראלי בכיר אומר לאחר ההודעה על השגת הרגיעה: “אנו מודים מאוד לנשיא א-סיסי על מאמציו להשגת הפסקת אש”.

ראש מערך ההסברה הלאומי אמר: “הפסקת האש תיכנס לתוקפה ב-23:30. מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה. במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל”.

לקראת כניסת הפסקת האש לתוקף החל מטח ירי כבד של רקטות לעבר איזור עוטף עזה. בתגובה כטמ”ם של צה”ל תקף משגר רקטות של הג’יהאד האסלאמי בעזה.

גורמים בכירים בישראל אמרו, כי העיקרון היחיד של הסכמת הפסקת האש הוא ‘שקט יענה בשקט’ – וזאת ללא תנאים נוספים.

אולם  בג’יהאד האסלאמי ובמצרים טוענים כי ההסכם כולל הכנסת דלק לרצועה ושחרור שני אסירים של הג’יהאד באסם א-סעדי וחליל עוואודה.

מטיוטת ההצעה שפורסמה במצרים, נכתב: “במסגרת רצונה של מצרים לסיים את המתיחות הנוכחית ברצועת עזה, מצרים הגבירה את המגעים עם כל הצדדים כדי להכיל את ההסלמה הנוכחית, ולאור המגעים, מצרים קוראת להפסקת אש מקיפה והדדית, החל מה-7/8. מצרים עושה מאמצים ומחויבת לפעול למען שחרורם של האסירים אל-עוואדה ופועלת לשחרורו של של א-סעדי בהקדם האפשרי”.

מנהיג הג’האד האיסלאמי נח’אלה אמר: “ישראל ניסתה בכל כוחה להביא להפסקת אש דרך מצרים והאו”ם. ביממה האחרונה ההתקשרויות לא הפסיקו כדי להביא להסכם. אנחנו הבאנו תנאי מההתחלה – שחרור א-סעדי ועוואוודה. ישראל ניסתה להתעכב עם התשובה אבל בסוף היא נכנעה לזה בעקבות ערבונות ברורים של מצרים.

“עוואוודה יצא מחר לבית החולים ואחר כך לביתו. קיבלנו הבטחה ברורה של מצרים לשחרורו של בסאם א-סעדי. אנחנו ביקשנו שבוע הם אמרו שהם לא יכולים לעשות את זה. אם ישראל לא תעמוד בהתחוייבות – ההסכם בטל ומבוטל ונחדש את המערכה. לא נהסס לרגע ואללה יעשה בנו מה שירצה”.

יו”ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס הגיב: “אנו מברכים על המאמצים המצריים שהובילו לעצירת תוקפנות הכיבוש בעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות