15 חוסלו ב’מכת הפתיחה’: בראשם בכיר הג’יהאד ברצועה • צפו

צה"ל פתח במבצע 'עלות השחר' נגד יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועה • מחשש לירי טילים: צה"ל תיגבר את כיפת ברזל • דובר צה"ל: הנחיות מיוחדות בעורף בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה עד שבת ב-20:00 • מנהיג הג'יהאד האסלאמי: "תל אביב והערים הגדולות מטרה של הטילים שלנו"
חיים טוויל
ח' אב התשפ"ב / 05.08.2022 16:28

בדרך להסלמה? צה”ל פתח אחר הצהרים (שישי) במבצע ‘עלות השחר’, כנגד יעדים של ארגון הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

גל התקיפות והחיסולים התחיל בשעה 16:16 ונגמר בתוך 170 שניות של אש קטלנית ממטוסי קרב ומל”טים.

מטוסי קרב של צה”ל פגעו בבכיר בארגון הג’יאהד האיסלמי הפלסטיני, תיסיר ג’עברי, מפקד מרחב צפון רצועת עזה אשר היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ”ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה”ל בימים האחרונים.

ג’עברי חוסל בדירת המסתור שלו.

בצה”ל הוסיפו: “ג’עברי היווה דמות בכירה בארגון, וביצע מספר תפקידים בארגון, בהם ראש תחום המבצעים, והיה אמון על קבלת החלטות רבות בארגון ועל ניסיונות להוצאת פיגועים רבים לעבר תושבי מדינת ישראל. לאחר סיכולו של מאג’ד חראזין בדצמבר 2007 עלה והתקדם בשרשרת הפיקוד בארגון, עד אשר החליף את בהאא’ אבו-אלעטא לאחר שזה סוכל במבצע ‘חגורה שחורה’.

“במהלך מבצע ‘שומר החומות’ הכווין ג’עברי מספר רב של שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל, בין היתר היה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיעה בג’יפ אזרחי אשר הוביל לפציעתו של אזרח”.

בצה”ל ציינו כי בתקיפות אחר הצהרים ברצועה חוסלו פעילי טרור של הארגון, חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ”ט וצליפה. בנוסף, הותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון.

בארגון הטרור אישרו לרשת אל-ג’זירה את חיסולו של ג’עברי.

יחד עם תייסיר ג’עברי חוסל בכיר בג’יהאד האיסלאמי שהיה אחראי על חוליות הנ”ט בצפון הרצועה.

ארבעת הימים של הגבלות בעוטף הוטלו מאחר וצה”ל חיכה למידע המודיעיני לגבי מיקומו של בכיר הג’יהאד האסלאמי שחוסל.

דובר צה”ל  מאשר כי חוסלו 15 מחבלים של הגא״פ במכת הפתיחה של ‘עלות השחר’.

מנהיג הג’יהאד האסלאמי איים בתגובה: “תל אביב והערים הגדולות בישראל הן מטרה של הטילים שלנו”.

בג’יהאד האיסלאמי הגיבו מוקדם יותר: “האויב פותח במלחמה נגד עמנו, ומוטלת עלינו החובה להגן על עצמנו”.  לפי ארגון הטרור, אם תתפתח לחימה הם יגיבו לא רק בעוטף – וירו גם למרכז הארץ.

חמאס הגיב: חמאס: “ההתנגדות על כל הזרועות והפלגים הצבאיים שלה מאוחדת בקרב הזה ותאמר את דברה במלוא העוצמה” .

עוד דווח כי צה”ל תקף חולייה שככל הנראה הייתה בדרכה לפיגוע.

לפי דיווחים פלסטיניים היו פיצוצים במזרח ח’אן יונס בדרום הרצועה ועל שני נפגעים בעמדה בצפון בית לאהיה.

מחשש לירי רקטות של ארגוני הטרור מרצועת עזה, עובה ותוגבר היום מערך כיפת ברזל והיא פרוסה בדרום, בגוש דן ובירושלים.

פיקוד העורף הכריז על “מצב חירום” מיוחד בעורף. תושבי עוטף עזה נקראים לשהות בקירבת מרחבים מוגנים.

דובר צה״ל פרסם הנחיות מיוחדות בעורף בטווח של 80 ק״מ מרצועת עזה. ההנחיות תקפות החל מיום שישי, 5.8.22 בשעה 16:45 ועד ליום שבת, 6.8.2022, בשעה 20:00.

ההנחיות. לחצו להגדלה

בהודעה משותפת לראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ושר הבטחון בני גנץ נאמר:

צה”ל תקף לפני זמן קצר מטרות של הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. מדובר בפעולה שמטרתה הסרת איום קונקרטי על אזרחי מדינת ישראל ועל עוטף עזה ופגיעה במחבלים ובמשלחיהם.

שיתוף פעולה מבצעי של צה”ל, גורמי המודיעין והשב”כ.

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד: “ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האיסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל”.

שר הבטחון, בני גנץ: “המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע”.

בעקבות פעולת צה”ל ברצועה ייכנס לפיד הערכת מצב ביטחונית, יחד עם שר הבטחון בני גנץ, בשעה 18:30 בקריה בתל אביב.

יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב למבצע בעזה: “מחזק את צה”ל וכוחות הביטחון שלנו. אוהבים אתכם ומתפללים להצלחתכם”.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לפתיחת מבצע ‘עלות השחר’ נגד הג’יהאד האיסלמי:  “אדוני ראש הממשלה, היו וישנם בינינו הרבה חילוקי דעות על הממשלה, הקמתה ותפקודה.

“בעת הזאת, יש לך גיבוי מלא מאיתנו למתקפה נרחבת נגד האויב. תושבי עוטף ישראל אינם אזרחים סוג ב׳, וסגר מתמשך בגלל איומי הגיהאד האיסלמי אינו מתקבל על הדעת. תתקוף בעוצמה ובנחישות, יש לך גיבוי מלא מהאופוזיציה.

“צה״ל וכוחות הביטחון: לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל ושמרו על עצמכם, כולנו מאחוריכם”.

מוקדם יותר קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב במפקדת פיקוד דרום –  בהשתתפות הרמטכ”ל אביב כוכבי, ראש השב”כ רונן בר, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו, ומפקד אוגדת עזה תא”ל נמרוד אלוני –  בה שיגר מסר לארגוני הטרור בעזה: “לראשי החמאס והג’יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות