המחבל שלף מברג משקית שחורה, דקר וצעק “אללה אכבר”

כתב אישום הוגש נגד אסמאעיל נמר, שניסה לרצוח את אברך הכולל הרב אליעזר מליש, באוטובוס שנסע בשכונת רמות לפני כשבועיים • "גרם לו ליפול על המדרכה, ומיד לאחר מכן שב וקפץ והמשיך לדקור אותו מספר רב של דקירות, כשהמחבל ממשיך לכוון הדקירות לצווארו, על מנת להורגו"
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 13:22

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אסמאעיל נמר, בן 45, וזאת לאחר שניסה לרצוח על רקע לאומני את הרב אליעזר (אליוט) מליש, נוסע באוטובוס בירושלים לפני כשבועיים, באמצעות דקירות מברג.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות אביעד דוויק – המתלונן, חובש כיפה ולבוש בחולצה לבנה באופן שבו ניתן לזהות כי הוא יהודי דתי, נסע באוטובוס מגבעת זאב לירושלים.

בשלב מסוים של הנסיעה, המחבל שלף מברג משקית שחורה, קפץ לעברו של המתלונן והחל לדקור אותו מספר פעמים ולצעוק “אללה אכבר”.

בשלב זה הנהג בלם את האוטובוס, פתח את דלתותיו והמתלונן ניסה לברוח. המחבל דחף את המתלונן על מדרכה סמוכה אל מחוץ לאוטובוס, והמשיך לדקור אותו בעוד המתלונן מנסה להיאבק עמו.

עובר אורח שעבר במקום זרק על המחבל אבן וגרם לו להפסיק בדקירות. עובר אורח נוסף שעצר במקום קרא למחבל לעצור מלהתקדם לעברו, אך המחבל המשיך ובעקבות כך ירה בו.

כתוצאה ממעשיו של המחבל נגרמו למתלונן דקירות ושברים בכל חלקי גופו והוא אושפז בבית החולים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של מעשה טרור של ניסיון לרצח. הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתב האישום: 

1. בתאריך 22.7.19 או בסמוך לכך, סמוך לפני המתואר להלן, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע רצחני ממניע לאומני וזאת בדרך של דקירות באמצעות מברג בצווארו של יהודי אקראי שיזדמן בדרכו.

2. בעקבות כך, בתאריך 22.7.19 בשעה 30:16 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם אל חנות חומרי בניין הסמוכה למשתלה בה עבד באותו היום בסמוך לגבעת זאב. הנאשם קנה במקום מברג באורך כולל של 26 ס”מ (כשאורך הידית הינה 11 ס”מ) וזאת תמורת עשרה שקלים. הנאשם שם את המברג בתוך שקית שחורה על מנת שאחרים לא יראו אותו מחזיק במברג.

3. לאחר מכן עלה הנאשם על אוטובוס הנוסע בקו 137 מגבעת זאב לירושלים. הנאשם התיישב באחד מהספסלים האחוריים באוטובוס כאשר בספסל שלפניו ישבה אישה ובספסל שלפניה ישב א.מ., יליד 1980. המתלונן חבש כיפה לראשו וכן חולצה לבנה באופן שבו ניתן לזהות כי הוא יהודי ודתי.

4. בשלב מסוים של הנסיעה, בזמן שהאוטובוס נסע ברחוב גולדה מאיר ביציאה משכונת רמות בירושלים, שלף הנאשם את המברג מהשקית השחורה וקפץ לעברו של המתלונן. הנאשם החל לדקור את המתלונן, מתוך מניע לאומני אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור, כשהוא מכוון את הדקירות לצווארו של המתלונן על מנת להרוג אותו. הנאשם דקר את המתלונן מספר רב של דקירות, כאשר במהלך הדקירות צעק הנאשם “אללה אכבר”.

בשלב מסוים המתלונן הצליח לקום ולהיאבק עם הנאשם, אך הנאשם המשיך לדקור את המתלונן עם המברג.

5. בעקבות המתואר, נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את דלתותיו. מיד לאחר מכן ניסה המתלונן לברוח מדקירות הנאשם ולצאת אל מחוץ לאוטובוס, אך במקביל לכך דחף הנאשם את המתלונן אל מחוץ לאוטובוס באופן שגרם למתלונן ליפול על המדרכה הסמוכה. מיד לאחר מכן הנאשם שב וקפץ על המתלונן והמשיך לדקור אותו מספר רב של דקירות, כשהנאשם ממשיך לכוון את הדקירות לצווארו של המתלונן על מנת להורגו וכאשר המתלונן מנסה להיאבק עם הנאשם בידיו וברגליו.

6. בשלב כלשהו עובר אורח זרק על הנאשם אבן וגרם לנאשם להפסיק בדקירות המתלונן. מיד לאחר מכן הנאשם קם ונע לעבר מ.ב. שעצר במקום להושיט עזרה. מ.ב. קרא לנאשם לעצור וזאת תוך שהוא מכוון לעבר הנאשם את אקדחו, אך הנאשם המשיך להתקדם לעבר מ.ב. ובעקבות כך מ.ב. ירה בנאשם והנאשם נפל לרצפה.

7. כתוצאה מהמתואר לעיל נגרמו למתלונן דקירות שטחיות ועמוקות בפלג גופו העליון והוא סבל משבר בעצם הבריח, שבר בצלע הראשונה וכן שברים בשני צדדיו של האף. בנוסף לכך, נגרמו למתלונן לצרציה (חתך) בפסגת הריאה הימנית ואמפיזמה תת עורית פרימקסילרית (אויר בתת עור) וכתוצאה מכך הוא סבל מחזה אוויר בכמות בינונית-גדולה ומחזה דם בכמות קטנה. כן נגרמו לו פצעי דקירות רבים מעל לכתף ימין, פצע דקירה בקרקפת ושפשופים רבים בראש וכן פצעי דקירות בזרועות. בעקבות כך המתלונן נזקק לאשפוז של מספר ימים בבית החולים, במהלכו הוא נזקק, בין היתר, להכנסת נקז חזה, לאיחוי השברים באף ולתפירה.

8. במעשיו המתוארים לעיל ניסה הנאשם שלא כדין לגרום למותו של מתלונן א’ וזאת מתוך מניע לאומני ואידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות