כהנא: כך מתעללים בנשים שמיניתי לניהול מועצות דתיות. כוחני ומביש

סגן השר לשירותי דת נפגש עם חלק מהנשים שמינה לתפקידי ניהול במועצות הדתיות - ושמע מהן על המאבק שמתנהל נגדן • "הנחיה לעובדים שלא לשתף איתן פעולה, נעילת המשרדים - ועד הטרדה על ידי תלונות שווא במשטרה. באף מקום בו מיניתי גבר, לא הגיעו לשימוש בכאלה טכניקות"
אריה ריבקינד
ה' אב התשפ"ב / 02.08.2022 11:34

סגן השר לשירותי דת, ח״כ מתן כהנא, סיפר הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו, כי מתנהל מאבק כוחני נגד הנשים שמינה לניהול מועצות דתיות.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

“נגד חלק מהנשים שמיניתי לתפקידי ניהול מועצה דתית מתנהל מאבק כוחני ומביש. באורח פלא, מאבק כזה לא מתנהל נגד אף ממונה גבר שמיניתי”, סיפר כהנא.

“אתמול נפגשתי עם חלק מהנשים שמיניתי לתפקידי ניהול במועצות הדתיות. מדובר במהפכה של ממש. עד כניסתי לתפקיד השר לשירותי הדת מעולם לא מונתה אישה לתפקיד מנהלת מועצה דתית.

חלק מהן שיתפו את הפורום בתלאות שהן עוברות בכניסתן לתפקיד. החל מהנחיה לעובדים שלא לשתף איתן פעולה, הנחיה המגיעה ישירות מראש/ת הרשות, דרך נעילת המשרדים והשארת הממונה בחוץ (גם זה בהנחיית ראש הרשות) ועד הטרדה על ידי תלונות שווא במשטרה (לאחת הממונות הגיעה המשטרה בשבת ב-6 בבוקר כי התקבל דיווח שבעלה מכה אותה…).

בצירוף מקרים מעניין, המאבק המביש הזה מתנהל רק נגד ממונות נשים.

יש עוד מקומות שבהם המינוי לא היה לשביעות רצונו המלאה של ראש הרשות. באף מקום בו מיניתי גבר, ראשי הרשויות לא הגיעו לשימוש בכאלה טכניקות.

כל המינויים שעשיתי בשנה החולפת היו לאחר בדיקה קפדנית ואישור של הייעוץ המשפטי של המשרד. בכל השנה הזו לא סטיתי מהמלצות הייעוץ המשפטי. יעידו על כך העתירות שנדחות בזו אחר זו, דבר המעיד על נקיות תהליכי המינוי בתקופתי.

במקומות בהם בחרו לשתף פעולה עם הנשים שמיניתי לתפקיד יש שביעות רצון גדולה מאוד מתפקודן. גם במקומות בהם היתה בתחילה התנגדות למינוי אישה.

הנשים האלה הן פורצות דרך. הן משלמות על כך מחירים לא פשוטים. הבעתי בפניהן תקווה שבעוד כמה שנים אנשים יתקשו להאמין שזו מסכת הייסורים שהן עברו כדי להוכיח את המובן מאליו.

נשים יכולות וצריכות להיות חלק אינטגרלי משירותי הדת במדינה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המפגר הזה מתגאה שמינה נשים כל היום
    02/08/2022 11:55
    עוז
  1. זה מה שיש לו מה למכור ולהתגאות, הרס את המשרד לגמרי וכל העובדים שונאים אותו שעוד לא היה כזה אדם שחצן ומגעיל כמו הטמבל כהנא וחבורת הליצנים שסביבו מחכים מתי כבר תעוף מהמשרד ונשתה לחיים, כולם מחכים שתלכו שתעופו שקרנים בזויים מכרתם הכול לערבים רשע מרושע.

  2. אולי הם לא הכי מתאימות...
    02/08/2022 13:48
    שאלת תם
  3. אולי חלקן פשוט לא מתאימות לתפקיד, ושמת אותם איפה ששמת אותם רק בשביל לשים למישהו אצבע בעין…

  4. קשקשן, שקר לא בבית סיפרנו
    02/08/2022 23:04
    שלומי
  5. מקרה אחד משול לנמלה שהפכת אותה לפיל.
    מהכרותי כולם עובדים יפה ומכבדים אחד את השני .
    למעט מקום אחד שכבר בתהליך פיתרון .

  6. קשקשן ושקרן
    02/08/2022 23:05
    שלומי
  7. למעט מקום אחד שהבעיה כמעט נפתרה
    כולם עובדים יפה ויש כמיה בעבודה.
    כהנא מי שעושה את עצמו מסכן לא גודל.