תושבי שכונת גני איילון זועמים: עיריית לוד סגרה לנו 9 בתי כנסת

בית משפט נענה לבקשת עיריית לוד והורה על סגירת 9 בתי כנסת בשכונת גני איילון-אחיסמך: "המצב הנוכחי הינו מסוכן למתפללים ולמבקרים" מתפללים: ראש עיר דתי עם כיפה לראשו פונה לבית המשפט להורות על סגירת בתי כנסת העיריה: עד ראש השנה המבנים יהיו תקינים ומאושרים
חיים טוויל
ה' אב התשפ"ב / 02.08.2022 13:26

בית משפט השלום ברמלה נענה בשבוע שעבר לבקשת עיריית לוד, והורה בצו ארעי על סגירת מתחם של בית כנסת של עמותת ‘כתר תורה’ הממוקם ברחוב הרב אליישיב  בשכונת גני איילון, לאחר שהעירייה טענה כי “קיים סיכון ממשי בהמשך השימוש במקום”.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מדובר במבנה אחד מתוך 9 מבנים שהוצבו באופן פיראטי במתחם בתי כנסת בשכונה החרדית, ללא היתרי בניה וללא כל פיתוח העונה על דרישות הבטיחות.

העירייה הצהירה בפניה לבית המשפט כי בכוונתה להגיש בקשות דומות  גם ביחס למבנים נוספים במתחם – כך שתשעה בתי כנסת ייסגרו, עד לתום התיקונים.

על פי חוות הדעת שהעירייה צירפה לבקשת הסגירה שהגישה לבית המשפט, “המקום נבנה באופן מסוכן, הן מבחינת היסודות, הן מבחינת החומרים והן מבחינת עמידות לסכנות אש”.

בחוות הדעת נאמר, כי “המצב הנוכחי הינו מסוכן למתפללים ולמבקרים במקום, המבנים עשויים לקרוס, הנגישות למבנים ולחצר מסוכנת, ואף עמידותם בפני אש של חומרי הבניה מהווה סכנה חמורה”.

המהלך של העירייה עורר זעם רב בקרב המתפללים.  “דווקא בשבוע בו אנו מאוחדים באבל על חורבן בית המקדש, בחרה עיריית לוד לפנות לבית המשפט כדי להורות על סגירת תשעה בתי כנסת. מי היה מאמין: ראש עיר דתי עם כיפה לראשו פונה לבית המשפט להורות על סגירת בתי כנסת.

“וממלא מקום ראש העיר? אדם דתי מאמין ערכי, מבכירי גידוליה של הציונות הדתית, שיודע להרים קול זעקה כשהדבר נוגע לליבו, היכן הוא? ואולי בעצם זו הנקודה. קמצא ובר קמצא נוסח שנת 2022 לא נשכח, לא נסלח!”

לחרדים 10 נודע, כי לא כל בתי הכנסת יפונו יחד לצורך השיפוצים, וכי המהלך יתבצע שלב-שלב, כאשר בינתיים יוקם ככל הנראה אוהל ענק לטובת המפונים.

צילום: מתוך הבקשה של עיריית לוד לבית המשפט

מעיריית לוד נמסר לחרדים 10 בתגובה: “עיריית לוד לא סוגרת בתי כנסת חלילה, אלא נהפוך הוא – בימים אלה משקיעה העירייה 4 מיליון שקלים מקופתה הציבורית בכדי לתקן את הליקויים המסוכנים במתחם בתי הכנסת – אותם יצרו חלק מהקהילות, כאשר הביאו מבנים לא תקניים, לא יציבים ולא חסיני אש.

“תהליך זה הוא חלק מההסדרה שהעירייה מבצעת בשיתוף עם הקהילות על חשבונה ובמרץ רב.

“חוות דעת של יועץ בטיחות קבעה, כי בזמן העבודות בשטח מסוכן להשתמש במבנים בשל בעיות בטיחות וכיבוי אש וזוהי החלטה עבור בטיחות מלאה ולשלומם של המתפללים הרבים בבתי הכנסת שבמתחם. אסון מירון ואסון קרלין היו אזעקת חירום שאף אדם אינו מייחל להם שוב חלילה.

“בתקופה זו תשתדל העירייה שבזמן העבודות אפשר יהיה להתפלל ברוב המבנים ובע”ה עד ראש השנה המבנים יהיו תקינים ומאושרים לרווחת תושבי גני איילון”.

 

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סכנת נפשות
    02/08/2022 20:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אתם וחצי תסלחו ותמחלו ולא תקפידו ואתם תודו לו שהוא מציל חיים ולא חוזר ניגון חלילה כפ״י שאירע במירון אשתקד. העזות היא להאשים כשבעצם אתם אשמים בהקמת מבנים לא תקניים. להאשים את ראש העיר בחורבן ולהשוות לבית המקדש האחד והיחיד ולהשוות את המקרה לקמצא ובר קמצא זו חוצפה ושנאת החינם שלכם מיותרת. אינכם שונים משום אוכלוסיה או קהילה שבעבורם נבנו מבנים תקינים שעומדים בתקנים. מה הקשר לכיפה? לא הכיסוי עושה ומייצג את האדם, נתקו את הציבור כבר מהקיצון שלכם, די להתנהלות הרופפת.

  2. בתי הכנסת בגני איילון
    02/08/2022 23:43
    שרית, גני יער, לוד
  3. שלא יבלבלו את המוח!!! יאיר רביבו- ראש העיר לוד, הוא האחרון שיסגור בתי כנסת!!!! הם מקימים בתי כנסת מבלי לבדוק מצב בטיחותי!!

  4. הדבר לא מפליא
    03/08/2022 07:56
    גני יער, אהבת חינם
  5. כל ההודעות לעיל אלה חילונים השמחים לאיד בשנאתם העיוורת לחרדים
    עוד מעט בחירות וראש העיר יידע בדיוק מה חושבים עליו ציבור לא קטן בעיר הזאת

  6. לכו תלחששו לאחד הזה הרע הזה ,, תנסה לסגור >>>
    03/08/2022 08:35
    עופר "המפנה"חיפה
  7. מסגד אחד , אחד וזהו .
    נראה אותו גבר עם אשכים .
    יפרקו לו את האמאמא שלו ה….

  8. סגירת בתי כנסת בלוד
    03/08/2022 09:58
    אריה
  9. רבותיי החרדים יש גבול להפקרות שלכם ולהעתקת השיטה הבדואית שההפקר שולט או שתלכו לפי החוק או שתעופו מכאן

  10. בטיחות מעל לכול!
    03/08/2022 10:27
    ליאור בטיחות
  11. חבל מאוד שאחרי כל האסונות שקרו בשנים האחרונות, כולל אסון מירון והאסון שאירע במודיעין עילית, אזרחים באים בתלונות על כך שמגינים עליהם ושומרים על בטיחותם ועל חייהם. אם יש חוות דעת של יועץ בטיחות שהמקום מסוכן, אין בכלל מקום לערער על כך.

  12. להצדיע לראש העיר
    03/08/2022 10:48
    חרדי
  13. שיפסיקו להתנהל בהפקרות. שילמדו בערים החרדיות להתנהל גם כן באחריות.
    ראש העיר הוא הצדיק בסיפור הזה.
    עדיף לא להתפלל בבית כנסת ואפילו לא להתפלל בכלל אם זה על חשבון בטיחותם של המתפללים ועובדי אורח.
    מספיק לדמיין שכל אחד שלא רוקד לפי החליל של כל אברך שרוצה בית כנסת קראוון משלו הופך להיות הרשע שסוגר בתי כנסת.

    אברכים באחיסמך, יש לכם מרץ? תשקיעו בקרוב רחוקים שכל כך קרובים אליכם במחיר למשתכן ובכל האיזור…

  14. סוף סוף עיריית לוד עשתה דבר נכון
    03/08/2022 18:13
    יהודי מלוד
  15. לוד הופכת יותר ויותר דתית. סגירת בתי כנסת היא צעד חשוב בכיוון הנכוןץ. חייבים להחזיר את לוד לנורמליות ולסלק ממנה את הדוסים. מישהו אמר למזבחות במריצות – הגיע הזמן!!!