מהן מחלות מטאבוליות ואיך מטפלים בהן?

הדרך הנכונה להתמודד עם המחלות המטבוליות, היא לגלות מה גורם להן ולטפל בגורם • טיפול תרופתי הוא טיפול סימפטומטי • אורח חיים בריא ומותאם אישית הוא הפתרון הטוב ביותר
תוכן שיווקי
א' אב התשפ"ב / 29.07.2022 13:30

מחלות מטאבוליות הינן מחלות הקשורות במערכת העיכול והספיגה של הגוף. מחלות אלו מבוססות על בעיות שמתרחשות בעיכול של שומנים, סוכרים וחלבונים אל הדם. כאשר אחד מאלו לא מתפרק כראוי, עשויות להתרחש בגוף מספר מחלות לא פשוטות.

במאמר הבא נדבר על כמה מהן.

סוכרת 

אחת מהמחלות המטאבוליות הקשות ביותר שקיימות היא מחלת הסוכרת. מדובר על מחלה שמחולקת לשני סוגים. הסוג הראשון הוא המחלה המולדת שבה קיימת בעיה בתאים המפרישים אינסולין. תאים אלו לא מבצעים את עבודתם ומה שנוצר זה עודף סוכר בדם.

סוג נוסף של מחלת הסוכרת היא סוכרת מסוג 2. מדובר על מחלה נרכשת שגורמת למצב של יתר סוכר בדם שלא ניתן לפנות החוצה. מחלת הסוכרת מסוכנת מאוד ומביאה עמה סיבוכים קשים כמו עיוורון וכריתת גפיים.

לחץ דם

לחץ דם זו מחלה מטאבולית שנגרמת כתוצאה מהצרה של דפנות העורקים שמעבירים דם. כאשר יש קושי במעבר הדם  הלחץ שלו על הדפנות הופך להיות גבוה מהרגיל. מצב זה עשוי להביא למוות חלילה או מצבים של אירועים מוחיים.

שומנים  טריגליצרידים וכולסטרול

שלושת סוגי השומנים הם חשובים לבניית הגוף שלנו, אך כאשר הם בעודף הם מאוד בעייתיים ועשויים להביא למצבים של טרשת עורקים.

איך מטפלים במחלות מטבוליות?

כדי לטפל במחלות המטאבוליות השונות, ניסתה הרפואה הקונבנציונלית לטפל בהן באמצעות תרופות. התרופות לא פותרות את הבעיה מהשורש, הן מביאות לשיפור מסוים במדדים, אך מצריכות לעיתים הגדלת מינונים ויש להן גם תופעות לוואי.

אז מה אפשר לעשות במקום?

הדרך הנכונה להתמודד עם המחלות המטבוליות, היא לגלות מה גורם להן ולטפל בגורם.

טיפול תרופתי הוא טיפול סימפטומטי ולכן לא פותר את הבעיות האלו כלל. אורח חיים בריא ומותאם אישית הוא הפתרון הטוב ביותר.

מה זה אומר אורח חיים בריא ומותאם? 

אורח חיים בריא ומותאם הוא למעשה אורח חיים שבו התזונה מאוזנת בדיוק לפי הגורם הבעייתי ומותאמת לו כדי לאזן את המדדים.

כמו כן, יש צורך לבצע פעילות גופנית מותאמת ולהתאים צמחי מרפא לאיזון טבעי של המדדים בגוף. כאשר משלבים אורח חיים בריא ומותאם, ניתן תוך כשלושה חודשים להגיע לאיזון ואם ממשיכים באורח החיים המותאם, ניתן לשמור על איזון לאורך שנים אחר כך.

מחלות מטבוליות אינן גזירת גורל. מחלות מטבוליות צריכות שיטפלו בגורם שלהן ולא בסימפטום. כאשר זה מתרחש, מגיעים לאיזון וחיים חיים בריאים יותר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות