מהשבוע הבא: החשמל יתייקר ב-8.6% • מוצרי החלב יעלו ב-4.9%

בפעם השנייה בתוך שנה: מחיר החשמל מזנק • החשבון השנתי למשפחה צפוי להתייקר במאות שקלים • ההתייקרות תגרור התייקרויות נוספות במוצרים ושירותים • כל מוצרי החלב המפוקחים צפויים להתעדכן בקרוב ומחירם יעלה • מחיר ליטר חלב 3% בקרטון, למשל, יעלה ל-6.23 שקל
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ב / 27.07.2022 22:50

יוקר המחיה ממשיך לזנק: רשות החשמל החליטה הערב (רביעי) כי תעריף החשמל בישראל יעלה החל מ-1 באוגוסט ב-8.6%.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

בעקבות ההחלטה, חשבון החשמל השנתי למשפחה צפוי להתייקר במאות שקלים.

ההעלאה אומנם קטנה מעט מזו שתוכננה תחילה, אך היא צפויה לגרור התייקרויות נוספות במוצרים ושירותים.

מהרשות נמסר: “בהמשך לשימוע שפורסם על ידה, החליטה רשות החשמל הערב על עדכון העלות המוכרת של חברת החשמל באופן שמעלה את התעריף לצרכן הביתי הממוצע בכ-8.6%. ההחלטה ממתנת מעט את העלייה שפורסמה בשימוע, זאת לאור צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול, ומאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר”.

בחדשות 12 פורסם בחודש שעבר כי צפוי זינוק בשיעור של 10%-15% במחירי החשמל. לפני כשבועיים הצביעה מליאת רשות החשמל על העלאת התעריף ב-9.6%. לאחר השימוע הציבורי הופחת מעט שיעור ההתייקרות ל-8.6%.

זוהי ההתייקרות השנייה השנה במחירי החשמל, לאחר שבפברואר התעריף עלה בשיעור של 5.7%, אך לאחר הפחתת מס הבלו על הפחם התמתן ל-2.2%.

אבל לא רק החשמל עולה: לפי דיווח ב’גלובס’, כל מוצרי החלב המפוקחים צפויים להתעדכן בקרוב ומחירם יעלה.

כך למשל, מחיר ליטר חלב 3% בקרטון, יעלה מ-5.94 שקל ל-6.23 שקל. גבינה חצי קשה עמק (רגילה) 28% שומן תעלה מ-42.7 שקל לק”ג ל-44.79 שקל לק”ג.

שינוי משמעותי נוסף עוסק בהתאמות מחירים בעתיד:  מעתה, השינויים לא ידרשו את חתימת השר, והם יתבצעו אוטומטית פעמיים בשנה – בחודשים אפריל ואוקטובר.

יתבצע עדכון במועדים אלו בכל פעם ששיעור העדכון הנדרש יעלה על 3%, ואם העדכון הנדרש הוא בין 1% ל-3%, העדכון ייעשה לאחר 11 חודשים. בנוסף, המחיר תמיד יהיה מעוגל ל-5 האגורות הקרובות, כך שבעתיד לא צפויים להיות מחירים באגורות בודדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא רציתם ביבי
    28/07/2022 02:08
    ברוררררררררררררר
  1. לא רציתם ביבי הא כפויי טובה לא תמוש רעה מביתכם תסבלווווווווווווווווווווו תחנקוווווווווווווווווווו חכו זה כלום המדינה הרעה זו הולכת להימחק. פוטין מסתכל על המדינה הקטנה זו כבר כשטיח הכל בגלל החמאר האנאלפאבית ךפיד שר”י שלא עשה בגרות כי הוא חמאר ולא עשה צבא פחד להיות בשר תותחים היגיון של הסמול הערב רב פפפפוועעעעעעעעעע