שקד: יודעת שרבים נפגעו, ממשלה לא יכולה להישען על מפלגה ערבית

שקד והנדל הכריזו על ריצה עם 'הרוח הציונית' • שקד ערכה חשבון נפש: "המפעל הציוני אינו יכול להיות תלוי באצבעות של נבחרי הציבור הערבי בישראל" • הנדל: נכפה ממשלת אחדות, אדרוש את בטחון הפנים • לפיד בירך: "נמשיך לפעול ביחד" • סמוטריץ: שקד ערקה סופית ממחנה הימין
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשפ"ב / 27.07.2022 21:12

יו”ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד ויו”ר דרך ארץ ושר התקשורת, יועז הנדל מסרו הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת – לאחר שחתמו על הסכם לאיחוד מפלגות.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

הם ירוצו תחת מפלגת ‘הרוח הציונית’, לאחר שהתברר ממחקרי עומק, כי המותג ‘ימינה’ מבריח מצביעים.

לפי ההסכם בין הצדדים, מפלגת דרך ארץ תקבל את המקומות 2 ו-4 ברשימה לכנסת.

השרה שקד בפתח דבריה: “בשנים האחרונות מדינת ישראל נכנסה לסחרור. זר לא יבין זאת, קיטוב פוליטי שכמו כדור שלג הפך לגורם מספר אחד לאי היציבות השלטונית בישראל. כל קבוצה נלחמת מלחמת חורמה בשם פסילת הצד השני. ניצחון של מחנה אחד הוא אֵבל וחורבן הבית למחנה השני. הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל. כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים.

“תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה, חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה. אם תוקם ממשלה צרה היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון. יחד נביא ליציאה מהלופ חסר התקדים שהפוליטיקה כפתה על עם ישראל. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם דרך ארץ בהנהגת השר הנדל. יועז הוא שר ביצועיסט עם קבלות רבות בממשלה”.

היא הבטיחה: “ביחד נוביל להקמת ממשלת אחדות ציונית שתוכל למשול ולטפל בחיים עצמם של אזרחי ישראל. את משבר הדיור ויוקר המחיה לא מעניין ‘כן ביבי’ ו’לא ביבי’. רק ממשלה לאומית יציבה תוכל לקדם את השוק החופשי בישראל ולקדם את שגשוגם של החיים במדינה. אמשיך לפעול להשבת כוחם של נבחרי הציבור אל מול המשפטיזציה שנכנסה לוואקום השלטוני בישראל”.

שקד התייחסה להקמת הממשלה עם תומכי טרור: “אני מבקשת לעשות חשבון נפש כלפי הציבור שבחר בי. אני יודעת שרבים מכם נפגעו. לפני שנה, בעת הקמת הממשלה, רצינו למנוע את הטירוף שבבחירות חמישיות. חשבנו מה הדבר הנכון בעת הזו למדינת ישראל. האמנו שאפשר לייצר שותפות על מנת לטפל בצרכים של כלל אזרחי ישראל. צעדנו, למהלך שטמן בחובו סיכונים ציבוריים ואישיים וסיכויים. בלי לוותר על קוצו של יוד מערכי הימין”.

שקד הביעה צער על החבירה למפלגת רע”מ בממשלת בנט: “ממשלה ציונית לא יכולה להישען על מפלגה ערבית”, אמרה.

“רק הצבעה לרוח ציונית תבטיח ממשלה ציונית לאומית רחבה. אחדות ישראל היא ערך שהוא בסיס לקיומנו כמדינה יהודית ריבונית. הדרך היחידה לטפל בבעיות היסוד של החברה הישראלית היא אם נשוב להביט בתמונה הגדולה. והתמונה הגדולה היא ששבנו ארצה לכונן מדינה שתהיה אור לגויים. מדינה שבכל העולם תהיה מושא להערצה”.

השר יועז הנדל אמר:  “אנחנו עומדים כאן הערב, איילת ואני, מתוך תחושת שליחות גדולה להוציא את מדינת ישראל מהסחרור המטורף שבו היא נמצאת. חמש מערכות בחירות בזמן קצר רק העמיקו את הקרע והפילוג בעם. אין כאן מנצחים, רק מפסידים. מדינה שמפסידה. אנחנו כאן כדי שמדינת ישראל תנצח.

“היום איילת ואני יוצרים את השותפות הזו מתוך אחריות לעתיד המדינה. מתוך רוח ציונית. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה של נתניהו שבה יעסקו אך ורק במה שטוב לו. אנחנו מתנגדים נחרצות לממשלה צרה משמאל עם המשותפת וגורמים קיצונים”.

הנדל השתלח בנתניהו: “יש פה שני מחנות – מחנה אחד מציע ממשלת 61 עם בן גביר שתפטר את היועמ”שית, תפסיק את המשפט ועוד ועוד נושאים שקשורים רק לאדם אחד. והמחנה השני מציע לנו ממשלה עם המשותפת או לחילופין לגרור את ישראל לבחירות שישיות ושבעיות כדי להתיש את הצד היריב. לנו נמאס. דווקא עכשיו, בימי בן המצרים רגע לפני התזכורת שלנו על הבית שנחרב בגלל שנאת חינם, אנחנו דורשים אחדות.

“אנחנו נהייה הציר שיכפה ממשלת אחדות. אני אומר זאת בקול ברור לפני הבחירות: ממשלה שתורכב מהליכוד והשמאל מרכז. אין שום דרך אחרת. בממשלה הזאת למדנו שהדרה של חצי מהעם מובילה לחוסר יציבות. אחדות היא נכס אם יודעים לקיים אותה נכון. תמכתי בממשלה האחרונה מתוך אמונה תמימה שכך נכון וראוי. עבדנו מצוין אבל זה נפל כי אין יציבות בממשלה שמבוססת על הקצה.

“עכשיו צריך לשאול איך מביאים יציבות ומונעים קרע. לא איך ממשיכים במלחמת ההתשה. יש בישראל ימין ממלכתי. לא יכפו עלינו לבחור בין שמאל מרכז לבין מחנה רק ביבי. לא יכפו עלינו לבחור בין בחירות שישיות ושביעיות לבין ממשלה צרה שמדירה חצי מהעם.

“אנחנו נכפה יציבות. ככל שנהייה גדולים יותר כך נצליח יותר. יציבות כדי שנמשיך לעבוד”.

הנדל הוסיף: “שרת הפנים, איילת שקד, היא מנהיגה עם תוצאות. היא הספיקה להקים 14 ישובים בפחות משנה ועוד היד נטויה”.

הוא עקץ את שותפו מתקווה חדשה גדעון סער: “איילת שירתה כשרת המשפטים הטובה ביותר שהייתה למדינת ישראל והיחידה שהצליחה להעביר רפורמות בבתי המשפט. באותה נשימה אני גאה מאוד ברפורמות שהעברתי אני במשרד התקשורת”.

הנדל הבהיר: “שנינו יחד מתכוונים להמשיך ברפורמות אמיצות למען כלל אזרחי ישראל. אנחנו זקוקים ליציבות כדי שנעבוד למען המדינה. שתי המשימות המרכזיות מול עינינו הן משילות ומאבק ביוקר המחייה.

“מדינת ישראל עוברת תהליך מואץ של לבנוניזציה בנגב, בגליל בערים המעורבות. ירי ברחובות, פרוטקשן, פוליגמיה, פאלנגות חמושות במגזר הערבי, אובדן קרקעות ועוד. התהליך נובע מפחדנות וחוסר תגובה של מקבלי החלטות במשך עשורים. כאלו שהעדיפו לא להסתבך, ורק רצו לשרוד פוליטית. אני מודיע כאן שהמשימה שלי היא תיק בטחון הפנים. מה שהיה במשרד התקשורת יהיה גם במשטרה. מהפיכה”.

הוא הוסיף: “איילת ואני, שותפי לדרך צביקה האוזר, יחד עם שאר חברי הרוח הציונית, אנשי הביצוע שלכם. כשיש רוח ציונית אפשר להביא תוצאות. לא למכור מילים רק מבחן התוצאה. אנחנו יוצאים לבקש את אמונכם כדי לעבוד. הכל על השולחן. התוצאות שלנו מהעבר והתוכניות שלנו לעתיד. הרוח הציונית. אנחנו נכריע את הבחירות האלה. תאמינו. זה אפשרי”.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד בירך את  שקד ואת  הנדל על הקמת מפלגת ‘הרוח הציונית’ – ורמז על העתיד:  “נמשיך לפעול ביחד למען אזרחי ישראל”.

מפלגת הציונות הדתית הגיבה על ההצהרות של  שקד והנדל: “הבשורה היחידה מההכרזה של שקד הערב היא למעשה העריקה הסופית שלה מהמחנה הלאומי והימין והבחירה שלה לחבור ליועז הנדל, שמתנגד לממשלת ימין בראשות נתניהו, דבר שיוביל שוב להקמת ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות תומכות הטרור”.

ח”כ יואב קיש: “שקד והנדל הם הגורם המרכזי שהעביר קולות ממחנה הימין לטובת הקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד. למי ש’שכח’,  גם עכשיו הם שרים בממשלת לפיד. שקד והנדל ימכרו הכל בשביל כסא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החיידק הטורף של עודה וטיבי בעור
    27/07/2022 21:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עבאס גנאים וטהאא שתומך בגלוי ב….רו…, ע”פ ויקיפדיה משתולל בהם פעם …דקו….
    …זלינ…. תמיד ….דקו,.. ….זלינ…