פרשן: ההתחממות מול חיזבאללה – החמורה מאז מלחמת לבנון השנייה

אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים בחדשות 12, התראיין בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב - והתייחס לאיומיו של נסראללה: "הוא חושב שכך מגן על לבנון והאינטרסים שלה" • "ייתכן שהוא חושב שישראל בנקודת חולשה בגלל ממשלת מעבר"
חרדים 10
כ"ח תמוז התשפ"ב / 27.07.2022 13:06

משבר אסדת כריש: אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים בחדשות 12, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לאיומיו של מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שטען כי אם הגז יצא מאסדת כריש בחודש ספטמבר-  חיזבאללה יגיבו בחריפות.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

“אין ספק שזו ההסלמה הרטורית המשמעותית ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה, נסראללה לא מדבר סתם”, אמר חמו. “כל הקונספציות על כך שאולי הוא חולה צריך לקחת אותם בחשבון כי ייתכן שמדובר בסיטואציה קצת אחרת. כל זה קורה דווקא עכשיו,  ראשית בגלל משבר האנרגיה העולמי, יש פה הזדמנות פז ללבנון למקסם רווחים.

“עניין נוסף וזה פרשנות של התנהלות נסראללה, ייתכן שהוא חושב שישראל בנקודת חולשה בגלל ממשלת מעבר.

“דבר שלישי והמשמעותי ביותר זה דעת הקהל בלבנון והניסיון להקים שם קואליציה בפרלמנט. נסראללה בעצם בא ואומר: ‘חברים לא רק שאני מגן על לבנון, אני מגן עליכם והאינטרס שלכם, הנשק של חיזבאללה נועד להגן על מדינת לבנון’.

“יש כאן מלכוד – האם ישראל תיכנע לסחיטה הזו מטעם חיזבאללה, אם לא – נסראללה יצטרך לטפס על קיר גבוה. אם הוא ינסה להגדיל את שטח המריבה, אולי הוא ינסה להגביר את התגובות שלו. המחלוקת כרגע זה מה קו הגבול הימי, גם ישראל וגם לבנון פועלות לפי מפות שונות. ישראל טוענת שמאגר הגז נמצאה בשטחה בעוד בלבנון טוענים ההפך”.

הוא ציין: “יש הידברות ויש מגעים בין ישראל ללבנון, צריך לזכור שהלבנונים רוצים את ההסכם הזה. משום שזו הזמנות של לבנון לצאת מהמשבר שלה. שמענו אפילו ביקורת מבית כמו ראש הממשלה ונשיא לבנון על נסראללה מאחר והם מעוניינים בסיום המשבר. בסוף נסראללה לא ייעשה משהו אם לא תהיה לא תמיכה מהעם הלבנוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות