עודה: כעת לפיד מתרחק מאיתנו ואחרי הבחירות יעשה משהו אחר

איימן עודה לא מכנה את חיזבאללה ארגון טרור: "הכיבוש הוא הטרור" • על מנסור עבאס: "הכי נוח לקבל ערבי שמקבל על עצמו להיות נתין, ולקבץ נדבות ותקציבים פה ושם"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"ב / 26.07.2022 19:12

ח”כ איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת, השתתף היום (שלישי) בוועידה הלאומית של חדשות 13 וסירב בריאיון לאודי סגל לכנות את  החיזבאללה “ארגון טרור”.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

בהתייחסו לאיומים ששיגר אתמול מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר עודה: “אני חושב שהטרור העיקרי בכל האזור זה הכיבוש הישראלי בשטחים הכבושים של קווי 1967. זה הטרור האמיתי, האסטרטגי והמתמשך ביותר מאז שנת 1967 ועד עכשיו. צריך להפסיק את זה, ולחתור לשלום עם כל מדינות ערב, כולל לבנון”.

עוד אמר עודה: “מי שתומך בטרור הוא מי שתומך בכיבוש הישראלי. מספיק עם ההתנשאות הזו כאילו אין עם אחר ואין עם פלסטיני. יש רק את העם היהודי. מי שמתנגד לכיבוש הם הטרוריסטים אבל מי שמכונן אותו – אפשר לחכות איתו. אני נגד ההגמוניה הזו”.

ח”כ עודה התייחס גם ליו”ר רע”מ ח”כ מנסור עבאס ואמר כי אין בכוונתו לתקוף אותו. עם זאת ציין: “הכי נוח לקבל ערבי שמקבל על עצמו להיות נתין, ולקבץ נדבות ותקציבים פה ושם אבל לחתור למען שינוי מערכתי ושוויון עמוק מבחינתכם זה קיצוני, אסור”.

כשנשאל מדוע המליץ על בני גנץ לראשות הממשלה אמר: “אני המלצתי על גנץ לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן. רציתי לסיים את כהונת נתניהו. השתמשתי בו כדי לסיים את כהונתו של הבן אדם המסוכן ביותר במדינה, שהכי הרחיק את השלום, תקף הכי הרבה את השלום והסית נגד האזרחים הערבים. אני רוצה לעשות הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה”.

לגבי גנץ ולפיד אמר: “למה אתם חושבים שהם מדברים איתי כל הזמן, מתקשרים פעם בשבוע, ולפעמים יושבים ומדברים. אמרו פעם מה שרואים מכאן לא רואים משם. כנראה מה שאומרים לפני הבחירות, כנראה אומרים משהו אחר אחרי הבחירות”.

לטענתו, “זה אותו יאיר לפיד שדיבר פעם על ה’זועביז’, אחר כך רצה אותנו להצבעה אחת ויחידה, אחרי זה הסכים לגוש חוסם ולא לקואליציה, אחרי זה אמר שהוא רוצה אותם בתוך הממשלה, ועכשיו הוא מדבר אחרת. כנראה שקיבל כמה סקרים שאומרים לו ‘תתרחק מהמשותפת’ ואחרי הבחירות תעשה משהו אחר”.

“זה לא משנה מה שהם אומרים, אלא מה שאנחנו עושים. אנחנו נגדיל את אחוז ההצבעה בקרבנו ונביא 8-9 מנדטים, ונמנע מנתניהו להקים ממשלה, אני יודע מי יבוא אחרי הבחירות וידבר איתנו. מה שמעניין אותנו זו הפרוגרמה הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות