ביהדות התורה מודאגים: “גפני לא מפסיק לריב עם כל העולם ואשתו”

הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי כותב באתר 'זמן ישראל' על מצב הרוח הקרבי של גפני- שלא פוסח על אף אחד • "הוא מנהל מאבקים פנימיים, תוקף שותפים לגוש, מגדף יריבים ולתחושת חבריו ביהדות התורה - משדר בעיקר מצוקה"
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 14:44

מה עובר על משה גפני? הפרשן שלום ירושלמי פרסם היום (רביעי) באתר ‘זמן ישראל’ מאמר פרשנות, תחת הכותרת “משה גפני מתעמת עם כולם – וביהדות התורה מודאגים מבריחת המצביעים” – ובו תיאר כיצד “מצב הרוח הקרבי של גפני לא פוסח על אף אחד”.

“משה גפני לא נח לרגע”, כותב ירושלמי. “הוא מזעזע את יהדות התורה, רב עם מאיר פרוש, מתעמת עם ישראל אייכלר, מנהל מאבקים פנימיים מול יעקב אשר, מאיים ללא הרף לפצל את יהדות התורה וללכת בנפרד, תוקף את אריה דרעי וש”ס ועל הדרך מארגן אירועים פרטיים שגורמים לסערה רבתי בעולם החרדי”.

לפי ירושלמי, “ביהדות התורה, ולא רק שם, מזהים בעיקר מצוקה. גפני עומד לאבד את המקום הראשון ברשימה ואת ועדת הכספים האימתנית ולכן הוא יוצא למלחמה נגד כל העולם, בסופה הוא מקווה שמישהו ירצה אותו וישאיר אותו בתמונה. הבעיה היא שהמריבות הבלתי פוסקות האלה מבריחות בינתיים את הבוחרים מיהדות התורה”.

הפרשן הפוליטי מצטט בכיר ביהדות התורה: “יש לנו פוטנציאל של 12 מנדטים. אצלנו הילודה היא הגדולה ביותר. גפני בא פתאום ולא מפסיק לריב עם כל העולם ואשתו, ואז אנשים אצלנו אומרים ‘מה אנחנו צריכים את כל זה’ והולכים לבן-גביר או לליכוד”.

“אני מסתכל על ש”ס בקנאה”, ממשיך הבכיר. “מישהו בכלל מעז לריב שם עם דרעי על הרשימה? אם מישהו מצייץ, הוא יהיה מחוץ לרשימה. את כל הכוח הם שמים על הבחירות, ולכן יש להם תשעה מנדטים כל הזמן, והם בקו עלייה”.

ירושלמי ממשיך ומתאר: “גפני מצדו לא מפסיק לאיים. הוא מדבר בכל הזדמנות על פילוג ביהדות התורה ועל ריצה נפרדת וחיבורים אלטרנטיביים של החרדים עם בני גנץ. הטענה היא כי הדיבורים הללו מערערים את המחנה כולו, ובוחרים פוטנציאלים מעדיפים להישאר בבית מאשר להצביע עבור ממשלת מרכז-שמאל”.

גורם המזוהה עם חסידות גור מצוטט בטור הפרשנות: “עד היום גפני נכשל בכל מה שעשה, אבל הוא ממשיך. הוא ניסה להקים ממשלה חלופית ונכשל, ניסה להוריד את אחוז החסימה ונכשל, ניסה לקיים את הבחירות ב-25 באוקטובר ונכשל, ובסוף באה החתונה שעשה בבני ברק עם אויבי היהדות.

“הוא רוצה להיות מנהיג, להצטייר כמו בעל הבית של המגזר החרדי. הוא מנסה להישאר בכוח במקום הראשון. זה כל הסיפור”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות