דרמה בתיק בזק: בוטלו אישומים מרכזיים נגד שאול אלוביץ’ ובכירים לשעבר

השופטת מיכל אגמון-גונן מחקה שני אישומים נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ' • בנו אור אלוביץ', מזכירת החברה לינור יוכלמן והסמנכ"ל לשעבר עמיקם שורר - זוכו לחלוטין
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 11:19

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, ביטלה כמה סעיפי אישום נגד שאול אלוביץ’ ובכירים בעבר בחברת בזק בתיק 4000.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

השופטת ביטלה את כתב האישום נגד סמנכ”ל בזק לשעבר עמיקם שורר ומזכירת הדירקטוריון בעבר לינוי יוכלמן. כמו כן, בית המשפט קבע שיש מקום להותיר את הדיון בעבודת הוועדות הבלתי תלויות למשפט האזרחי ולא הפלילי.

בהחלטתה כתבה השופטת: “לאחר בחינת העובדות הנטענות בכתב האישום וניתוח העבירות המיוחסות לנאשמים באישומים השני והשלישי, עולה כי במקרה שלפניי היה על המאשימה להימנע מחציית הגבול בין אזרחי לפלילי”.

אגמון-גונן קבעה, כי בנוגע לוועדה הבלתי תלויה שבחנה את עסקת מיזוג בזק-yes, הפרקליטות לא הצביעה על עובדה המבססת את המקור לחובת הסודיות של דיוני הוועדה.

לדברי השופטת, שהובאו על ידי כתב ‘גלובס’ אבישי גרינצייג, כתב האישום אינו מגלה יסוד לאשמה בעבירות קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות דיווח.

במסגרת החלטתה ביטלה אגמון-גונן את כלל האישומים נגד מזכירת החברה לינור יוכלמן, שהדליפה את החומרים מן הוועדה הבלתי תלויה; וכן נגד עמיקם שורר, סמנכ”ל בזק לשעבר.

האישומים השני השלישי נמחקו גם נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ’ ובנו אור אלוביץ’.

גם אור אלוביץ’ זוכה לחלוטין.

כאמור, אגמון-גונן קבעה כי יש מקום להותיר את הדיון בעבודת הוועדות הבלתי תלויות למשפט האזרחי ולא הפלילי, וכי לא נכון שבית המשפט יתערב בעבודת הוועדה.

עורך הדין ירון קוסטליץ, שייצג את שורר, מסר: “אני מברך על פסק הדין. בית המשפט קיבל את כל טענותינו וביטל את האישומים נגד עמיקם שורר. עמיקם יוכל סוף סוף לאחר שנים לשים את העניין מאחוריו, ולהמשיך לתרום מכישרונותיו”.

עורך דינו של אלוביץ’ ז’ק חן – המייצג אותו גם בתיק 4000 – ביקש לא להגיב.

עורכי הדין דרור מתתיהו ועומר אבירם, המייצגים את אור אלוביץ’, מסרו בתגובה: “אנו מברכים על החלטתו החשובה של בית המשפט, אשר קיבל את טענותינו המקדמיות וביטל את כל האישומים בעניינו של מרשנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות