הישג למתן כהנא: הרב דרור טוויל נבחר לרב הראשי של העיר שדרות

הרב דרור טוויל יכהן כרבה הראשי של העיר הדרומית, לאחר שגבר בהתמודדות על הרב משה זאב פיזם, שליח חב"ד בעיר • הראשון לציון: "התרשמתי מאישיותו ומנועם הליכותיו"
יוסף גרינבוים
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 18:01

הרב דרור טוויל נבחר הערב (שלישי) לרבה הראשי של העיר שדרות, 11 שנים לאחר פטירתו של הרב הראשי האחרון בעיר.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

לאחר פרסום התוצאות הגיע סגן השר לשירותי דת, ח”כ מתן כהנא, לברכו.

על התפקיד התמודדו ארבעה מועמדים: הרב יעקב ישראל מנשה, הרב יחיא עמרם אלעזרה, שליח חב”ד הרב פיזם משה זאב, והרב דרור טוויל הרב הנבחר, שקיבל 10 קולות, לעומת 6 שקיבל הרב פיזם.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לבחירת רב העיר שדרות בכדי לאשר את רשימת המועמדים. בראש הוועדה עמד השופט משה דרורי והחברים בה היו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, הרב יגאל ממליה, יפה וודו והרב חזקיהו סאמין.

הערב, כאמור,  הוכרע כי הרב טוויל, בן הציונות הדתית, שימש עד כה בעיר כרב הקהילה הדתית ור”מ בישיבת ההסדר בשדרות – הוא הנבחר.

עם בחירת הרב טוויל לתפקיד רב העיר, קידם סגן השר כהנא אותו בברכה: “לרב עיר תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הדת והקהילה. אני מברך את הרב דרור טוויל לרגל מינויו כרב העיר שדרות ומאחל לו שיזכה לקדש שם שמים. חשוב מאוד כי את הרבנות בישראל יובילו תלמידי חכמים יראי שמים הרואים במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתינו”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שהרב הנבחר היה מועמדו – בירך: “ברכותיי לרב דרור טוויל שליט”א, שנבחר הערב, בשעה טובה ומוצלחת, לכהן כרבה הראשי של עירנו – שדרות. זכינו שכבוד הרב דרור עסוק מזה עשרות שנים בהפצת תורה, עשיית חסד ואהבת חינם בעיר ואני מאחל לו שבע”ה יזכה לקדש שם שמים, ולהפיץ תורה ולהאיר מאורו ומתורתו.

“תודה לחברי הוועדה הבוחרת על ההירתמות וההתגייסות למען בחירת רב לעיר. תודה לכלל הרבנים על התמודדות ראויה. בהזדמנות זו תודה לרב משה הבלין על תפקידו כמ”מ הרב בשנים האחרונות”.

הראשון לציון הגר״י יוסף בירך: “אני מברך את הרב דרור טוויל שליט״א לרגל היבחרו לרב העיר שדרות, ביקרתי מספר פעמים בישיבת ההסדר בשדרות והתרשמתי מאישיותו ומנועם הליכותיו.

“יהי רצון שיזכה לקדש שם שמים ברבים בשמירה על חומות הדת וביצור כרם ישראל. אני מברך גם את יתר המועמדים כולם חכמים וראויים ורבי מעש המקדשים שם שמים ברבים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב דרור טוויל
    19/07/2022 19:00
    ע.מ
  1. ת”ח עצום ובעל מידות. שיעורים ברמה גבוהה בתלמוד,הלכה ומחשבת ישראל. עמקן גדול, סברא ישרה ומסבירן מצויין.
    בקי גדול בתורת הראי”ה קוק

  2. הרב דרור י"צו
    20/07/2022 08:26
    ע.מ
  3. ת”ח עצום. בקיאות ועמקות בתלמוד וראשונים (סברות מקוריות) , הלכה ומחשבת ישראל.
    בקי בכתבי הראי”ה קוק. עניו, ישר, דעה תורנית- לאומית מוצקה וברורה