פרשן ‘הארץ’: אם מרצ תפרפר על גבול החסימה – לפיד יטרוף אותה

פרשן עיתון הארץ על הדילמה של יאיר לפיד: לעזור (שוב) למרצ כאלטרואיסט, או הפעם לטרוף אותה, כאגואיסט • ביש עתיד ימתינו לשבועיים הסופיים של מערכת הבחירות
חרדים 10
ט' תמוז התשפ"ב / 08.07.2022 13:25

יוסי ורטר, פרשן עיתון הארץ, קובע בטורו השבועי המתפרסם היום (שישי), כי סיכוייו של בנימין נתניהו להגיע ל-61 מנדטים תלויים במידה רבה בהצלחתה של מרצ לצלוח את אחוז החסימה.

“סוגיית מרצ תעסיק רבות את המערכת הפוליטית.  מכאן גם הדילמה שתהיה ליאיר לפיד: לעזור (שוב) למרצ כאלטרואיסט, או הפעם לטרוף אותה, כאגואיסט”, כותב ורטר בעיתון, ומספר כי ביש עתיד ימתינו לשבועיים הסופיים של מערכת הבחירות, אחרי החגים.

“אם במועד זה מרצ תתייצב על ארבעה־חמישה מנדטים בסקרים, לפיד יחוס עליה. אם היא תפרפר על גבול אחוז החסימה או מתחתיו, הוא יתנפל עליה, יקרא לבוחרים לא להשליך לזבל את פתקיהם וידרבן אותם להצביע ליש עתיד. בדיוק כמו שעשה בעבר נתניהו לאיתמר בן גביר, כשזה רץ לבדו.

“הקלקולציה היא כדלהלן: נאמר שבבנק של מרצ יהיו ערב הבחירות כשלושה מנדטים, אחד פחות מהמינימום הנדרש. שניים יעברו ללפיד, או למיכאלי, או לבני גנץ. המנדט העיקש שלא יוותר, יירד לטמיון ויחולק על פי חוק באדר־עופר בין שתי המפלגות הגדולות, הליכוד ויש עתיד. הנזק לא יהיה נורא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות