נלכד המחבל הפלסטיני שדקר את הרב יצחק דהן בגשר לבני ברק

השב"כ והמשטרה לכדו את המחבל הפלסטיני החשוד בתקיפת הרב יצק דהן, ר"מ בישיבה שהיה בדרכו לשחרית, בגשר המוביל מבני ברק לגבעת שמואל • החשוד הועבר לחקירת שב"כ • לפי ההערכה, המחבל השתמש בגרזן • ראש העיר ב"ב: "למגר את תופעת השב"חים - זו סכנה קיומית"
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"ב / 06.07.2022 20:50

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר המחבל הפלסטיני שתקף אתמול (שלישי) לפנות בוקר בגשר המוביל מבני ברק לגבעת שמואל את הרב יצחק דהן, ופצע אותו באורח בינוני.

לפי ההערכה, המחבל השתמש בגרזן או בפטיש כדי לבצע את התקיפה.

המחבל הועבר לחקירת שב”כ.

הרב דהן, תושב בני ברק בן 47, אבל לשישה ילדים, הותקף בשעה 5:30 בבוקר כשהיה בדרכו על גשר הולכי הרגל מעל כביש 4 אל תפילת שחרית בישיבה בה הוא מכהן כר”מ.

כוחות הצלה פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר עם פציעות חודרות.

הוא סיפר לשוטרים שהוזעקו לזירה כי הותקף על ידי ערבי שנמלט לכיוון העיר בני ברק. המשטרה פתחה מיד בסריקות ואף העלתה לאוויר מסוק משטרתי.

רעייתו יעל דהן סיפרה לחדשות 12: “בעלי הלך לתפילה בגבעת שמואל, עלה את הגשר והבן אדם בא מולו, הוציא משהו משקית ונתן לו מכות חזקות בראש. הוא אמר שמדובר בבן אדם עם חזות ערבית שברח מיד. צוותי הרפואה התקשרו אליי, מיד הגעתי. הוא אמר שהוא היה עם חולצה קצרה ובהירה. יש לו שלושה שברים בראש”.

בשיחה שקיים היום עם ‘כאן חדשות’, שיחזר הרב דהן: “ירדתי לכיוון גבעת שמואל כמידי בוקר במשך 15 שנה. ראיתי מישהו שמסתכל עליי. הוא הושיט יד לשקית ודמיינתי שיש לו משהו אז התרחקתי ממנו. הוא ירד אחריי ואחרי שתי שניות קיבלתי חבטות בראש תפסתי את הראש ועצרתי את הדם”.

הרב דהן ציין כי לאחר התקיפה עובר אורח שקרא למגן דוד אדום סיפר לו כי התוקף אמר לו להזעיק עזרה. “אחרי זמן נודע לי שאותו אחד שקראו לו הוא בעצמו אמר – ‘יש שם יהודי פצוע לך תעזור לו'”.

בשיחה עם חדשות 12 אמר: “צעדתי בגשר של גבעת שמואל כהרגלי כבר כמה שנים, עליתי את העלייה מבני ברק, נכנסתי לגשר ואני רואה שמישהו יורד מהגשר שהיה ריק, רק אותו אחד יורד מהגשר ומסתכל עלי. ואז הוא מכניס את היד לשקית. לאט לאט התקרבנו אחד לשני, חמקתי ממנו ואחרי כמה שניות הוא בא מאחורי ודופק לי על הראש באיזה משהו, כנראה משטח ברזל כזה.

“הוא נתן לי כמה דפיקות על הראש, גרם לי לכמה שברים וזהו. התיישבתי וניסיתי לעצור את הדם. לא שמעתי ברור מה הוא אומר. בהתחלה הוא לא אמר כלום, אבל אחרי שכבר חמקתי והוא הגיע מאחורה אז כנראה שהוא אמר את מה שתמיד הם רגילים להגיד – ‘אללה אכבר’ ודברים כאלה. תפסתי את הראש כי לא רציתי שיתפרץ הרבה דם. לחצתי על הראש לסגור את החתכים”.

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הגיב על תפיסת המפגע: “אני מברך על תפיסת המפגע באירוע הדקירה אמש. משטרת ישראל פעלה באחריות מרגע היוודע האירוע.

“כרשות אנחנו מחוייבים לעשות הכל בכדי למגר את תופעת השבחי”ם ואנו קוראים למשטרת ישראל לנקוט במדיניות תקיפה למיגור תופעה זו שהינה סכנה קיומית שלא נסכים איתה.

“אנו שולחים איחולי החלמה לפצוע ומתפללים כי נדע רק שקט ושלווה בעירנו ובארץ כולה”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד אמר בתגובה: “אני מברך את כוחות הבטחון על תפיסת המחבל. יחד עם זאת, מידי יום מאות שב”חים שוהים ולנים בבני ברק, כולל הבוקר. למרות כל ההתראות שלי על הסכנה האדירה לחיי אדם, עד היום למרות הפיגוע הרצחני בעיר לפני מספר חודשים והפיגוע השבוע, לא נעשה כמעט דבר כדי למגר ביסודיות את התופעה הקשה.

“אם כוחות הביטחון לא יטפלו בתופעה, נאלץ לעשות זאת אנחנו. חיי תושבי בני ברק לא יהיו הפקר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הישיבות בבני ברק מעסיקות שבכ"ים
    06/07/2022 22:38
    ציפי
  1. על מי אתם עובדים???

  2. ..............
    07/07/2022 08:43
    אילה
  3. כל הזמן יש כאן שבחים בלי סוף ולא עושים עם זה כלום