6 נרצחו בפיגוע באילינוי, אחד יהודי • שליח חב”ד: נורא, הקהילה בהלם

6 הרוגים ו-24פצועים בירי על חוגגים במצעד יום העצמאות בהיילנד פארק, סמוך לשיקגו • מצוד מתנהל אחר היורה • ארבעה חסידי חב"ד, שהניחו תפילין לעוברים ושבים, פתחו את בית חב"ד והכניסו פנימה את הנמלטים
חרדים 10
ו' תמוז התשפ"ב / 04.07.2022 22:23

שישה בני אדם – אחד מהם יהודי – נהרגו ו-31 נוספים נפצעו באירוע ירי המוני במדינת אילינוי, בזמן מצעד חגיגות ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקני.

הפיגוע התרחש במרכז העיר איילנד פארק, הממוקמת צפונית לעיר שיקגו.

12 מהפצועים פונו במצב אנוש לבתי החולים.

במשרד החוץ בירושלים עדכנו שישנם נפגעים יהודים באירוע. הקונסול הכללי של ישראל ינעם כהן נמצא בקשר עם הרשויות ועם הקהילה היהודית.

היחידה הבינלאומית של זק”א הודיעה כי יהודי מבוגר נמצא בין ששת ההרוגים באירוע הירי, ויהודים נוספים נפצעו.

מצעד הארבעה ביולי שמתקיים בעיר הופסק בעקבות אירוע הירי. מאות משתתפים נמלטו על נפשם וניסו לתפוס מחסה. לפי עדי ראייה, היורה ניצב על גג של בניין וביצע ירי לעבר הצועדים במצעד.

במשטרה המקומית מתארים אותו כבחור לבן כבן 20 עם שיער שחור ארוך, לבש חולצה לבנה או כחולה. בזירה נמצא נשק שככל הנראה שייך לחשוד.

בזמן האירוע היו ארבעה בחורי ישיבה, חסידי חב”ד, שהניחו תפילין לעוברים ושבים. עם תחילת הירי פתחו את בית חב”ד והכניסו פנימה את העוברים ושבים.

‏מיכלה שינוויץ, אשת השליח המקומי, סיפרה ל’ישראל היום’ כי היה לה ברור שצריך להכניס אנשים פנימה. “היה ברור שמסוכן להיות בחוץ ולכן הזמנתי אותם להיכנס. כרגע אני בבית הכנסת. מורים לאנשים לא לצאת החוצה כי היורה עדיין בחוץ”.

‏לדבריה, “זו שכונה מאוד יהודית. ביום הראשון של ראש השנה, למשל, אין לימודים כאן. יש כאן המון יהודים. אני מתפללת שלא היו נפגעים יהודיים באירוע”.

בסיום דבריה קראה להתפלל לרפואת הפצועים ואמרה: “אנחנו צריכים לגייס עוד אור בעולם, כל האנושות צריכה להתגייס למשימה הזו”.

הרב מאיר שמעון מוסקוביץ, שליח חב”ד הראשי של שיקגו אמר ל’ישראל היום’: “זה אירוע נורא. מדובר בשכונה מאוד יהודית והקהילה בהלם. חב”ד פעילה בהיילנד פארק כבר יותר מ-40 שנה, ובית חב”ד נמצא ברחוב הראשי, במסלול המצעד. אנחנו בוחנים כיצד לפעול, ונמצאים כאן כדי לעזור ולתמוך בכל מי שנוכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות