בשל המחלוקת על תאריך הבחירות: גם הפטור מוויזה לארה”ב ייתקע

בסביבת שקד זועמים על הליכוד: "זה לא עניין של אופוזיציה וקואליציה, לא ייתכן שנתניהו מעכב חוק שכולם רוצים בו" • בליכוד דוחים את ההאשמות: "אם הקואליציה תבוא לקראתנו - אנחנו נבוא לקראתם. אנו מצפים להסכמות על תאריך הבחירות"
חרדים 10
כ"ט סיון התשפ"ב / 28.06.2022 12:12

המחלוקות הקשות בין האופוזיציה לקואליציה על תאריך הבחירות יובילו גם לעיכוב ממושך בקבלת הפטור מוויזה לישראלים שמבקשים לבקר בארה”ב.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

על פי לוח הזמנים שסוכם בין שרת הפנים איילת שקד ושגריר ארה”ב בישראל, טום ניידס – במהלך שנת 2023 ישראל תיכנס לתוכנית הפטור מוויזה. אך כדי שהדבר יקרה, ישראל נדרשה לבצע שורה של צעדים, ביניהם אישור שני חוקים בכנסת – אך תקועים כעת במו”מ בין הקואליציה והאופוזיציה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, נתניהו העביר לאמריקנים מסר לפיו לא ימנע את אישור החוקים. אך בשל המשבר, החוקים  – ששניהם קריטיים עבור ההליכים מול ארצות הברית – לא צפויים לעבור עד שתוקם ממשלה חדשה, לאחר הבחירות.

חוק אחד עוסק במידע שנמצא על הדרכון של הנוסע, אותו שרת הפנים שקד מבקשת להעביר בקריאה שנייה ושלישית. החוק הנוסף – שאותו מבקשים כעת לאשר בקריאה ראשונה – מעניק כלים מתוחכמים כדי לחפש תבניות ודפוסים עברייניים, גם בהקשרים של טרור וגם בהקשרים של פשיעה.

בסביבת שקד זועמים על נתניהו, ואומרים כי הסירוב שלו לאשר את החוקים יפגע באזרחי ישראל. “זה לא עניין של ימין ושמאל או של קואליציה ואופוזיציה. כל אזרחי המדינה רוצים את הפטור מוויזה וייהנו ממנו. לא ייתכן שהאופוזיציה מטרפדת את החוקים החשובים האלה”.

בליכוד דוחים את הטענות, ואומרים כי הם לא מעכבים את החוקים. “יש משא ומתן עם הקואליציה, ואנו מצפים להסכמות. אם הקואליציה תבוא לקראתנו – אנחנו נבוא לקראתם, בדיוק כמו בחוק המטרו”.

בליכוד הדגישו: “אם הקואליציה תסכים להקדים את הבחירות בשבוע לתאריך ה-25 באוקטובר, נעביר גם את החוק שיתן פטור מויזה לארב”ב וגם את חוק המטרו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות