המאומתים: הגבוה ביותר ממרץ • מספר החולים קשה זינק ל-285

ביממה האחרונה אובחנו בישראל 11,438 מאומתי - מדובר בנתון המאומתים היומי הגבוה ביותר מזה שלושה חודשים • 50 מתוך החולים קשה מונשמים • אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 37%
תמי גיל
כ"ח סיון התשפ"ב / 27.06.2022 14:19

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו  היום (שני) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 11,438 מאומתים לנגיף הקורונה – מתוך 33,928 בדיקות שבוצעו.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

אחוז התוצאות החיוביות עומד על 37%.

מדובר בנתון המאומתים היומי הגבוה ביותר מזה שלושה חודשים.

מספר החולים הקשה המאושפזים בבתי החולים זינק ב-45 חולים ל-285, כאשר 50 מתוכם מונשמים.

מנגד, מקדם ההדבקה ממשיך בירידה ועומד היום על 1.18. עם זאת, לא ניתן לדעת מה המספר האמיתי של החולים, משום שאין חובת בדיקות, ורבים מאבחנים עצמם בביתם.

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד פרסם הבוקר נתון מדאיג, לפיו 25% מהבדיקות לקורונה כיום הן חיוביות, לעומת 10% לפני כחודש.

ד”ר נדב שורק מנהל המעבדה למחלות מתפרצות, אמר: “המשמעות היא כפולה ומדאיגה לאור העלייה במספר הבדיקות. אם המדד להיותנו בתוך גל תחלואה נוסף של קורונה, הוא עלייה קיצונית במספר הבדיקות החיוביות, הרי שאנחנו בעיצומו של גל.

“בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה הולכת וגוברת של בדיקות חיוביות מסך הבדיקות לגילוי וזיהוי נגיף הקורונה ואם לוקחים בחשבון שכמות הבדיקות אף עלתה במקביל, הרי שהמציאות אף מורכבת יותר”.

הוא הוסיף: “מה שמדאיג בעיקר את מערכת הבריאות היא עלייה בתחלואת צוותי רפואה לצד עלייה במספר החולים הקשים, שהם פועל יוצא של עלייה בשיעור החולים הכללי.

“עם זאת, לעומת גלי העבר ולאור הניסיון שרכשנו, החיסונים והתרופות, עיקר תשומת הלב שלנו והדאגה נתונים למטופלים מעל גיל 60 שחולים בקורונה לצד תחלואה נוספת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות