מתעללים ברבני ערים: ‘יו”ר מועצות דתיות הודיעו שלא יעלו את שכרם’

למרות ההכרזות היח"צניות של סגן השר לשירותי דת כי שכר רבני הערים, שלא עודכן מזה 4 שנים, יעודכן בימים הקרובים - דבר לא קרה • פרקליט הרבנים למנכ"ל המשרד: הבטחתם אבל "עד לרגע זה לא פורסמה הנחיה חדשה"
יוסף גרינבוים
כ"ח סיון התשפ"ב / 27.06.2022 00:25

המשרד לשירותי דת על מסלול התנגשות עם רבני הערים? למרות ההכרזות של ראשי המשרד כי שכר רבני הערים, שלא עודכן מזה ארבע שנים, יעודכן בימים הקרובים – דבר לא קרה עד כה.

שכר רבני ערים הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר. על פי החוק, יש להעלות את השכר מייד כאשר עולה שכר ראש העיר, אך מאז שנת 2018 לא בוצע עידכון, זאת למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה זה מכבר.

אולם, בניגוד להכרזות של סגן השר מתן כהנא על “מעשים”, ממכתב ששיגר היום (ראשון) עו”ד ירון קטן למנכ”ל המשרד לשירותי דת שמעון (מני) מעתוק – ומתפרסם לראשונה בחרדים 10 – עולה כי השכר עדיין לא עודכן.

במכתב כותב עורך הדין: “לפני שבוע מסרת לי שתוך מספר ימים תפרסם הנחיה מעודכנת בנוגע להעלאת שכר רבני הערים? עד לרגע זה לא פורסמה הנחיה חדשה.

“יתירה מכך, רבני ערים שפנו אלי טוענים שראשי מועצות דתיות הודיעו להם כי לא יעלו את שכרם. זאת מנימוקים שונים, תקציביים ומנהליים, ולטענתם יש להם גיבוי לכך מהמשרד לשירותי דת.

“נודה איפה על הבהרתך כי שכרם של רבני הערים יעלה לאתר, בהתאם להודעות שפורסמו מטעם המשרד ולטבלאות שפורסמו, וכי תבהירו זאת לכל ראשי המועצות הדתיות באופן ברור חד משמעי”.

בשבוע שעבר, בתגובה למכתבו הראשון של עו”ד ירון קטן, נמסר מהמשרד לשירותי דת בתגובה לחרדים 10: “שכר הרבנים אכן עודכן כפי שלא קרה מאז 2018!

“לאחר שהממונה על השכר פרסם את ההנחיה לבקשתינו נתגלו בה מספר טעויות חישוב ואנו ממתינים להנחיה הסופית שתפורסם בימים הקרובים. המשרד דואג וידאג לזכויות הרבנים!”

עוד בנושא:

“עושים הכל לבזות את הרבנים, שומרים על מסורת טומי לפיד”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לצאת מהבית תפרסמו באתר חרדים
    27/06/2022 14:04
    יצחק .אאאאאאאאאאאא
  1. מעלים שכר רק לראשי ערים ערבים ו..5 סגנים כולם קומבינות בערים הערביות ….ורק הרבנים מזלזלים.בהם.צריך להוציא את הבוחרים מהימין ולבחור בסמוטריץ רק הוא יעשה לשמאל בית ספר