כהנא הכריז על “בשורה”, אבל רבני הערים עדיין בלי הכסף

אחרי שמשנת 2018 לא עודכן שכרם של הרבנים, למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה כבר מזמן - הכריז סגן שר הדתות: המשרד מעלה את שכר הרבנים • אלא שחלפו כבר כשלושה שבועות וכלום לא קרה • המשרד: "נתגלו מספר טעויות חישוב ואנו ממתינים להנחיה הסופית"
יוסף גרינבוים
כ"ד סיון התשפ"ב / 23.06.2022 15:56

האם המשרד לשירותי דת מיהר להתהדר בהישג שהוא עצמו לא קידם? בהודעת יח”צ ששיגר המשרד, תחת הכותרת “לאחר הקפאה של 4 שנים – המשרד לשירותי דת מעלה את שכר הרבנים“, הוצג ההישג כ”בשורה של ממש”, שכן משנת 2018 לא עודכן שכרם של הרבנים.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

השכר של רבני ערים כיום הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר. על פי החוק, יש להעלות את השכר מייד כאשר עולה שכר ראש העיר, אך כבר ארבע שנים לא התעדכן שכר הרבנים, זאת למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה זה מכבר.

סגן השר לשירותי דת, ח”כ מתן כהנא אף אמר: “מדובר בצעד חשוב ומתבקש. לא ברור מדוע במשך ארבע שנים לא עודכן שכר הרבנים. הערכתי לרבני ישראל ולראשי המועצות הדתיות באה לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. עדכון השכר הוא תיקון חשוב”.

אלא שבניגוד להודעה על “מעשים”, ממכתב ששיגר בתחילת השבוע עו”ד ירון קטן למנכ”ל המשרד לשירותי דת שמעון (מני) מעתוק – ומתפרסם לראשונה בחרדים 10 –  עולה כי שכר הרבנים לא עודכן.

במכתב, תחת הכותרת ‘עדכון שכר רבני ערים’, כותב עורך הדין, בשם ‘ועד רבני הערים’, בין היתר:

“על אף שבשנים האחרונות שכרם של ראשי הרשויות עודכן, עוד בינואר 2020, הרי ששכרם של רבני העיר לא עודכן כלל. יתירה מכך, לפני כחודש פורסם מכתבו של סגן הממונה על השכר, מר יהונתן פת, לפיו יש לעדכן את שכרם של רבני הערים משנת 2018. על אף מכתבו הברור, למיטב ידיעתנו לא נעשה בעקבות כך שום עדכון בשכרם של רבני הערים, ושכרם ממשיך להיות מעוכב ומולן עד לרגע זה”.

עורך הדין מוסיף: “לא ייתכן שרבני הערים, שבתפקידם החשוב עומדים על משמר היהדות, הכשרות, הנישואין ועוד, צריכים לעמוד כעני המחזר על הפתחים ולדרוש את שכרם המגיע להם בדין עקב משרתם הציבורית. אין זה סביר ששכרם של רבני הערים הוא תמיד האחרון ב’שרשרת המזון’ של עדכון השכר במגזר הציבורי, וכפי שעולה בעניין דנן לוקח מספר שנים עד שעולה הרצון במשרד האוצר לעדכן את שכרם, ועדיין הוא לא מבוצע כראוי”.

הפרקליט תוהה: “האם אין זה מתפקידו של המשרד לשירותי דת, ושל העומדים בראשו, לפעול כדי לעדכן כראי את שכרם של רבני בערים, באופן ראוי ובזמן, כדי למנוע פגיעה במעמדם ובשכרם!

“לפיכך, נודה על קבלת מענה מיידי בעניין עדכון שכרם של רבני הערים, וכן בנוגע לקביעת מנגנון עדכון אוטומטי על מנת שעיכובים כאלה בשכרם של רבני הערים לא יישנו”.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לחרדים 10: “שכר הרבנים אכן עודכן כפי שלא קרה מאז 2018!

“לאחר שהממונה על השכר פרסם את ההנחיה לבקשתינו נתגלו בה מספר טעויות חישוב ואנו ממתינים להנחיה הסופית שתפורסם בימים הקרובים. המשרד דואג וידאג לזכויות הרבנים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבנים ממשיכים לחגוג.
    28/06/2022 10:07
    צביקה
  1. לרבנים דואגים למשכורות שמנות.
    בו בזמן שמשגיחי הכשרות מגרדים את הרצפה.
    פשוט בושה וחרפה.