מתיחות בין בנט לשקד: למה לא חכית עם ההכרזה עד שאשוב?

גוברת המתיחות בין בנט לשרה איילת שקד - שחוששת לעתידה הפוליטי • תירץ לשרה: אורבך אמר לי שיצביע על פיזור הכנסת כבר השבוע, לא יכולתי לחכות • אלא שההסבר לא תואם את הדברים שהתרחשו מאחורי הקלעים • בנט למקורביו: "אחליט על עתידי הפוליטי רק אחרי פיזור הכנסת"
חרדים 10
כ"ה סיון התשפ"ב / 23.06.2022 21:39

ראש הממשלה נפתלי בנט לא מתכוון להודיע על עתידו הפוליטי לפני שפיזור הכנסת יאושר בשלוש קריאות במליאת הכנסת. כך פורסם הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’.

רחצה בטוחה בים: כל מה שאתם צריכים לדעת על הבילוי בחופים

על פי הדיווח, בנט אמר למקורביו: “אחליט על עתידי הפוליטי רק אחרי פיזור הכנסת”.

במקביל, בנט מתמודד עם מתיחות הולכת וגוברת מול חברת מפלגתו, שרת הפנים איילת שקד.

בנט ניסה להסביר לשקד למה הוא לא יכול היה לחכות עם ההכרזה על פיזור הכנסת עד שתשוב מביקורה במרוקו – ואמר לה: “אורבך אמר לי שיצביע על פיזור הכנסת כבר השבוע, לא יכולתי לחכות”.

שקד התקשתה לקבל את ההסברים ולא אהבה את התנהלותו של בנט.

זאת משום שההסבר של בנט לא תואם את הדברים שהתרחשו מאחורי הקלעים: כל מי ששוחח עם ניר אורבך, כולל שקד עצמה, שמעו ממנו שהוא מתכוון להצביע רק בשבוע הבא על פיזור הכנסת.

אורבך אף התחייב בפני שקד שזה לא יקרה השבוע.

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדברים.

שולי מועלם רפאלי: בנט תקע לי סכין בגב וזרק אותי מתחת לגלגלי הרכבת:

בראיון שהעניק לעיתון ‘מקור ראשון’  מעריך ח”כ ניר אורבך, כי שיחתו ביום שני בבוקר עם בנט, שבה הודיע לו על כוונתו לתמוך בחוק לפיזור הכנסת, היא שהביאה למפץ הפוליטי ולהקדמת הבחירות.

“ה’מכה בפטיש’ הייתה השיחה שלי איתו ביום שני בבוקר. הוא הבין שאני נחוש בדעתי. התשובה שלי הייתה מאוד ברורה, שבשבוע הבא אני מצביע בעד פיזור הכנסת.

“אמרתי לו: ‘גם ‘תקנות יו”ש לא יעברו, אני רואה שזה לא מתקדם לשום מקום’. ואז הוא זרק לי, ‘ואם אני כן אצליח להביא 60 תומכים?’ אמרתי לו ‘לא’. טענתי שהתקנות הן רק סימפטום, לא הבעיה. הבעיה שלנו היא שיש לנו קואליציית 60 שלא מסוגלת להעביר את הדברים האלה. ככה השיחה הסתיימה, והוא הלך לדרכו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות