החסיד איים לשרוף את בית הכנסת בלונדון – ולא תאמינו מה הסיבה

חלונות בית הכנסת של חסידות ביאלה בלונדון משקיפים לעבר בית השכנים - וגרמו לבעלת הבית לסבל וכאב • אז בנה החליט לקחת את החוק לידיים • איך זה נגמר?
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"ב / 22.06.2022 00:20

מתפללי בית הכנסת של חסידות ביאלה בלונדון נדהמו כאשר הגיעו לתפילת שחרית: מישהו שבר את הידיות המשמשות לפתיחת החלונות והשליך אותן ארצה.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

מבדיקת מצלמות האבטחה של בית הכנסת עלה, כי מי שאחראי לוונדליזם הוא אברך חסידי, שנכנס על פי התיעוד באישון ליל ושבר את הידיות.

לפי דיווח של איציק ברנדווין בערוץ 7, לאחר שגבאי בית הכנסת פנה למשטרה המקומית עם התיעוד של המצלמות, הוא קיבל מהאברך, שלא מתגורר בבית הוריו,  הודעה קולית שכללה איומים.

אבל בהודעה הוא גם חשף את הסיבה המסתורית למעשה: ובכן, בבית הכנסת שנבנה בתקופה האחרונה ישנם חלונות גדולים המשקיפים לכיוון הבית הסמוך –  בית הוריו של האברך.

“בכל פעם שאני מגיע לבקר את הורי בשבת, אני שומע מאמא שלי כמה היא שרויה בצער וכמה כאב יש לה,  כאשר אנשי בית הכנסת צופים ישירות אל תוך המטבח שלה או לסלון.

“הבטחתם לתקן את זה ולהניח כיסויים מיוחדים, אבל לא עמדתם במילה וכיסיתם רק את הקומה הראשונה. אני לא מפחד מאף אחד, משום משטרה, כבד את אביך ואת אימך זה הרבה יותר חשוב מכל דבר אחר”.

החסיד הוסיף והבטיח, כי אם הבעיה לא תוסדר, הוא יעלה את בית הכנסת באש: “אתן לכם התראה של 24 שעות כדי לפנות את ספרי התורה והקודש לפני שאעלה את המקום בלהבות”.

למרות שהמשטרה החלה לחקור את התלונה, האדמו”ר שמכהן כרב בית כנסת הורה לגבאי לבטל  את התלונה.

האדמו”ר גם הורה לגבאי לדאוג שכל החלונות יכוסו, על מנת שלא יגרם וצער לשכנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות