הלחץ על ניר אורבך: בליכוד יניחו השבוע את ההצעה לפיזור הכנסת

אם יגלו שח"כ ניר אורבך אינו צפוי לתמוך בחוק - ימשכו אותו לפני ההצבעה ביום רביעי • המכשול החדש של הקואליציה: שני חוקים שיעוררו זעם ברע"ם • גורם בקואליציה: שקד, אורבך ובנט - מתואמים על מלא
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"ב / 20.06.2022 10:03

באופוזיציה החליטו להניח את החוק לפיזור הכנסת על סדר היום השבוע ולמשוך אותו לפני ההצבעה ביום רביעי –  אם יגלו שח”כ ניר אורבך אינו צפוי לתמוך בו.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

בכך מבקשים באופוזיציה להפעיל לחץ על חבר הכנסת מימינה ולא להחמיץ הזדמנות, במקרה שיסכים להתחייב לתמוך בפיזור הכנסת ברגע האחרון.

אם לא תימצא האצבע הנוספת להשיג רוב שיאפשר את אישור ההצבעה, היא תמתין למועד אחר.

אתמול פורסם כי אורבך לא התחייב לליכוד שיתמוך בפיזור הכנסת, ואז היה נדמה שהחוק לפיזור הכנסת יידחה לשבוע הבא.

לדברי אורבך, הוא עדיין מנסה לגבש ממשלה חלופית.

אמש הוא נפגש עם ח”כ משה גפני מיהדות התורה ועם השרה איילת שקד מימינה.

גורם בקואליציה טען בשיחה עם ערוץ 7 כי אורבך מתואם במהלכיו מול איילת שקד ונפתלי בנט. לדברי הגורם, לפי שעה אין בכוונתו של אורבך להפיל את ממשלת בנט-לפיד אלא להצטייר כמי שמקים עם שקד ממשלה ימנית חלופית, ובכך גם להחליש את מחאת הציונות הדתית נגדו.

הגורם ציין כי גם ראש הסגל שלכאורה פרש מתפקידו, טל גן-צבי, מעורב “על מלא”, כלשונו, במהלכים ומנהל פגישות בין השלושה מאחורי הקלעים.

בתוך כך, בשל היעדר רוב, הקואליציה לא תצביע גם השבוע על ‘חוק יו”ש’. אתמול פורסם ברשת ב’ כי נפתלי בנט העריך בישיבת סיעת ימינה שנערכה לפני כמה ימים שאם החוק לא יעבור בתוך שבועיים בכנסת – יגיע סופה של הקואליציה שלו במצב כזה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הקואליציה החליטה לתמוך בשני חוקים שיזמה האופוזיציה ויעלו להצבעה בכנסת ביום רביעי הקרוב. חוקים אלו צפויים לייצר עימות מול סיעת רע”מ שתתקשה מאוד לתמוך בהם ואף צפויה להתנגד אליהם.

החוק הראשון הוא של ח”כ אופיר סופר מהציונות הדתית, הקובע עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה לבני מיעוטים שעשו שירות צבאי או אזרחי על פני בני מיעוטים שלא שירתו.

החוק השני הוא של ח”כ קטי שטרית מהליכוד והוא קובע עונש מינימום של ארבע שנות מאסר על מחבלים שיידו אבנים או בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות