יעקב אשר תוקף: “חלם; אין אפשרות לזהות את העבריינים”

ח"כ יעקב אשר על ההחלטה לעלות את הקנסות על רוכבי הכלים החשמליים: "זה חלם, על מי יוטלו הקנסות אם לגורמי האכיפה אין אפשרות לזהות את הרוכבים העבריינים?!"
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"ב / 13.06.2022 17:27

ח”כ יעקב אשר (יהדות התורה), הגיב להחלטת ועדת הכלכלה היום (שני) להעלות את הקנסות לרוכבי הכלים החשמליים ואמר: “זה יכול להיות צעד מבורך אבל רק אם הוא בא כחלק מאסדרה כוללת ולכן חתמתי גם על החוק המצוין של ח”כ גינזוברג להעברת סמכויות לפקחים העירוניים. אבל זה לא מה שאנחנו רואים היום”.

יעקב אשר הסביר כי “העלאת הקנסות לפני שהוסדר חיוב התקנת לוחית זיהוי בכלים הללו, זו רתימת העגלה לפני הסוסים, איך השוטר ייתן דוח אם הוא לא יכול לזהות את מי שביצע את העבירה?!”.
 
“לפני יותר מחצי שנה אושר בטרומית חוק שיזמתי לחייב את רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בהתקנת לוחית זיהוי, כששרת התחבורה הודיעה כי תקדם את החוק החשוב הזה. זה יאפשר לשוטרים ולפקחים לזהות את עוברי העבירות ולהטיל עליהם קנסות מרתיעים, בלי זה האכיפה חסרה את הצלע המרכזי ביותר שלה. לצד זאת יאפשר הזיהוי לחברות הביטוח לספק פוליסות ביטוח, וגם יסייע בצמצום תופעת גניבות אופניים וכלי רכב ממונעים.
 
“אבל היום התברר שבמקום להילחם באמת במכת המדינה של תאונות הקורקינטים, משרד התחבורה ממשיך לגרור רגליים ומונע דיון בוועדת הכלכלה על קידום החוק שיזמתי. הם מעדיפים לטפל בחלק הקל, בהגדלת הקנסות, ואני רק שואל, על מי יוטלו הקנסות המרשימים הללו אם לגורמי האכיפה אין אפשרות לזהות את אותם עברייני קורקינטים שמשתוללים בכבישים ובמדרכות כשהם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל?!”.
 
“עוד לא מאוחר לתקן, אני קורא לשרת התחבורה להתעשת ולאשר בהקדם את חובת התקנת לוחית הזיהוי, אם בחוק ואם בתקנות מטעם המשרד, כדי להבטיח שהכאוס המשתולל בתחום הכלים החשמליים אכן יגיע לקצו, וברור לכל בר דעת שזה לא יקרה רק באמצעות הודעות על הגדלת קנסות”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות