הניסוי נכשל? סקר: רע”מ מתרסקת ולא עוברת את אחוז החסימה

סקר נוסף מלמד כי בקרב החברות בקואליציה, יש שלושה מפלגות המתנדנדות סביב אחוז החסימה • גוש מפלגות הימין והחרדים עם 60 מנדטים - מתקרבים לאפשרות להקמת ממשלת ימין
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ב / 12.06.2022 07:48

סקר שערך פרופ’ קמיל פוקס ופורסם בחדשות 13 מעלה כי גוש הימין מגיע ל-60 מנדטים מול 53 מנדטים מהמפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית ושבעה מנדטים לרשימה המשותפת.

לפי הסקר, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום הליכוד היתה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים. ש עתיד היתה מקבלת 20 מנדטים, הציונות הדתית הייתה מקבלת תשעה מנדטים, כחול לבן וש”ס היו מקבלות כל אחת שמונה מנדטים.

יהדות התורה והרשימה המשותפת עם שבעה מנדטים למפלגה, ימינה והעבודה שישה כל אחת; ישראל ביתנו חמישה והמפלגות מרצ ותקווה חדשה היו זוכות בארבעה מנדטים. רע”מ, לא עוברת את אחוז החסימה.

באשר לשאלה מי הכי מתאים לראשות הממשלה, המגמה לא משתנה. 42 אחוזים חושבים שבנימין נתניהו הכי מתאים. ראש הממשלה נפתלי בנט עם 7 אחוזים בלבד. יאיר לפיד עם 16 אחוזים ובני גנץ עם 8 אחוזים. 19 אחוזים השיבו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים ו-9 אחוזים אינם יודעים.

עוד עולה מהסקר כי 37 אחוזים מעוניינים בהמשך כהונת הממשלה מול 31 אחוזים שרוצים ללכת לבחירות. 22 אחוזים ענו כי מעוניינים לראות ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. 11 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

השבוע פורסם בחדשות 13 כי הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף לפוליטיקה אם יוכרז על בחירות. בסקר שאלו אם הוא יצטרף לאחת המפלגות, האם זה יגדיל או יקטין את הסיכוי להצביע עבור המפלגה שאליה יצטרף. 63 אחוזים השיבו כי זה לא ישנה את הסיכוי לעומת 13 אחוז שהשיבו כי יגדיל את הסיכוי מול 9 אחוזים שענו כי יקטן הסיכוי שיצביעו עבור המפלגה שאליה יצטרף. 15 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות