סקר: 3 מפלגות קואליציה סביב אחוז החסימה; גוש נתניהו יצליח?

רוב המפלגות החברות כיום בקואליציה מאבדות מנדטים, מלבד כחול לבן השומרת על יציבות עם שמונה מנדטים • בגוש הימין שבאופוזיציה: המפלגות החרדיות יציבות - ואילו הליכוד רושמת עליה בכוחה והציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר מזנקת והופכת למפלגה השלישית בגודלה
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ב / 10.06.2022 08:11

סקר מנדטים של מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר המתפרסם היום (שישי) בעיתון מעריב מלמד כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש תומכי נתניהו עדיין לא מצליח לחצות את רף 60 המנדטים אולם הוא קרוב מאוד לכך בשל קרבה מסוכנת של מפלגות בקואליציה הנוכחית אל אחוז החסימה.

על פי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר לו הבחירות היו נערכות היום, עם 34 מנדטים. במקום השני יש עתיד עם 21 מנדטים ובמקום השלישי הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, עם 11 מנדטים.

ש”ס וכחול לבן עם שמונה מנדטים למפלגה. יהדות התורה והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים למפלגה. מפלגת העבודה עם 6 מנדטים, ואילו ימינה וישראל ביתנו עם 5 מנדטים לכל מפלגה.

גם רע”מ וגם תקווה חדשה קרובות מאוד לאחוז החסימה עם 4 מנדטים למפלגה, ואילו מרצ כלל לא מצליחה לעבור על פי סקר זה את אחוז החסימה.

מהסקר עולה עוד כי רוב הציבור, 39%, מעדיף בחירות חדשות לכנסת לעומת 28% שמעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית ו־19% בלבד שהיו רוצים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות