בית המשפט הרשיע את ליצמן לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון

חה"כ החרדי ליצמן, הודה במסגרת הסדר טיעון שנערך עמו בעבירות המיחסות לו ובית המשפט הרשיע אותו • התובע: "הנאשם ניצל את מעמדו וניסה להשפיע על פסיכיאטרים בעניינה של לייפר" • לצד זאת הדגיש: "לא נגרם נזק מן העבירות, ולליצמן שמיהר ליטול אחריות - אין עבר פלילי"
דוד ליבוביץ
י' סיון התשפ"ב / 09.06.2022 17:05

אבן דרך נוספת בדרך לתום כהונתו של הח”כ הוותיק: בית המשפט הרשיע היום [חמישי] את חבר הכנסת לשעבר יעקב ליצמן במסגרת עיסקת טיעון שנחתמה עמו.

על פי ההסדר, הודה ליצמן במיוחס לו בכתב האישום, התפטר מהכנסת והושת עליו קנס של 3000 שח, ומאסר על תנאי.

לבית המשפט הגיע חבר הכנסת בלווית בני משפחתו ובלווית עורך דינו ז’ק חן.

התובע במשפט הדגיש כי, “הנאשם הודה בעבירת הפרת אמונים. ליצמן כשר, ניצל את מעמדו ופנה פעמיים לפסיכיאטרים בניסיון להשפיע עליהם שיגישו חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת כי הגברת לייפר לא תוסגר לאוסטרליה”.

מאידך ציין התובע כי העבירות לא גרמו לנזק ולליצמן אין עבר פלילי. עוד ציין התובע כי ליצמן מיהר לקחת אחריות על מעשיו:

“הנאשם לקח אחריות על מה שעשה, לא ברגע הראשון – אלא לפניו. התיק הוגש במסגרת הסדר טיעון. לקיחת האחריות של איש במשרה הרמה שבה נשא יש בה ערך אמיתי לגביו וגם לגבי החברה. אין להמעיט בחשיבות הערך הזה”. עוד ציין, כי למרות שח”כ פנה פעמיים לפסיכיאטרים אין מדובר בעשייה ‘מושחתת אינטנסיבית ועקיבה’, אלא רק בפעמים בודדות.

הסדר הטיעון עם חבר הכנסת לשעבר נערך גם לאור הקשיים הראייתיים שבתיק. גם התובע התייחס לכך והזכיר שהשיחות בין ליצמן לרופאים המומחים נערכו בארבע עיניים ועל כן ‘הקושי הראייתי במקרה זה בולט’.

ליצמן כזכור, התפטר לפני כעשרה ימים מהכנסת לאחר ששירת בה שני עשורים – כחבר כנסת, סגן שר ושר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "חסידי" גור רוצחים ומחללי שבת. אני הפסקתי ללמד זכות עליהם.
    09/06/2022 20:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גרעוים מחילונים.