עוד הפסד לממשלה: סילמן התנגדה – ומינוי כהנא לשר הדתות נפל

שעות ספורות לאחר ההפסד הצורב בהצבעה על 'חוק יו"ש', ספגה הקואליציה עוד תבוסה • מינויו של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת נפל בהצבעה שהסתיימה בתיקו 55-55 • ח"כ עידית סילמן הצביעה לראשונה נגד עמדת הקואליציה • בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "סילמן, את אלופה!"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ב / 07.06.2022 02:12

שתי מפלות צורבות בערב אחד: הממשלה ספגה הלילה (שלישי) תבוסה נוספת, לאחר שההצבעה על מינויו של חבר הכנסת מתן כהנא לשר לשירותי דת נפלה. כזכור,

זאת לאחר שמוקדם יותר  ‘חוק יו”ש’ לא אושר במליאת הכנסת, מאחר ש-58 ח”כים התנגדו, לעומת 52 תומכים בלבד.

ההצבעה על מינוי כהנא, שנפתלי בנט ביקש לראות בה הצבעת אמון בממשלה, נפלה לאחר ש-55 ח”כים הצביעו בעדה ו-55 אחרים התנגד.

ח”כ עידית סילמן, חברת סיעת ‘ימינה’ שעזבה את הקואליציה לפני חודשיים, הצביעה גם היא נגד המינוי המחודש של כהנא – והובילה למפלה.

זו הפעם הראשונה  שח”כ סילמן הצביעה נגד עמדת הקואליציה, ולכן מסתכנת בהכרזה עליה כ”פורשת”.

כהנא הגיב לאחר ההשפלה: “סילמן הוכיחה במעשייה היום שהיא אינה רואה את עצמה חלק מסיעת ימינה ויהיו לזה השלכות בהמשך”.

ח״כ משה אבוטבול הוציא שקית וצעק לקואליציה: “תתחילו לארוז!”

באופוזיציה מיהרו לשבח את ח”כ סילמן. יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: “סילמן, את אלופה!” וחבר הכנסת עמיחי שיקלי, שהוכרז כפורש מסיעת ימינה חיזק אותה וצייץ: “סילמן, אלופת עולם, ככה נראית מנהיגות”.

ח”כ יעקב אשר: “בנט תלמד, מתברר שיש עדיין כמה חברי כנסת שלא ימכרו את הערכים שלהם בגלל איומים פוליטיים. עידית סילמן הזכירה לך הלילה כמה מושגים שאולי שכחת: ערכים, אידאולוגיה, יושרה. כן, יש דבר כזה”.

ח”כ כהנא כיהן כשר לשירותי דת עד לחודש מאי האחרון, אז הוגיע במפתיע על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר ולחזור לכהן כחבר כנסת, כדי “לסייע בחיזוק הקואליציה”.

המהלך, שהוכרז כשעה לפני כניסת שבת, נועד להדיח את הח”כ הנורבגי לשעבר יום טוב כלפון, לאחר שבסיעת ימינה חששו כי יפרוש מהקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות